Sjøvind Startet 26.April.2022 Link til dette innlegget Startet 26.April.2022 Har byttet skroggjennomføringer og ventiler til trudesign. Bruker Locktite 5331 til tetting. For å få armen på ventilen i riktig posisjon, måtte jeg skru ca et kvart turn tilbake etter å ha skrudd ventilen helt inn på skroggjennomføringen. Vil Locktite 5331 gi god nok låsing? Sitter helt løst nå før herding.. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 26.April.2022 Link til dette innlegget Svart 26.April.2022 Ja det vil det, det ekspanderer når det tørker. Jeg lurte på det samme når jeg byttet, ble tett og fint. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.April.2022 Link til dette innlegget Svart 26.April.2022 Når 5331’en er ferdig herdet må du ta skikkelig tak for å kunne løsne den igjen. Måtte skifte ut en slangestuss med et bend etter ventilen under vasken i pentry (slangen krasjet med bossbøtta på døra). Måtte ta skikkelig hardt i og bruke Trudesigns fastnøkkel for å klare å løsne slangestussen. Etter monteringen av bendet var det som du opplever riktig så bevegelig, før herding. Etter herding er bendet ubevegelig, med mindre jeg virkelig vil, og da bruker verktøy i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 27.April.2022 Link til dette innlegget Svart 27.April.2022 Gjorde akkurat samme jobben for noen uker siden, og tenkte det samme som deg. Men etter samtale med butikken, brukte jeg Locktite uten å bunne da jeg ikke kunne ha den i den posisjonen det ble da. Det ble tett når jeg satte den på sjøen. (brukte en god del) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Lysekil Svart 27.April.2022 Link til dette innlegget Svart 27.April.2022 Samme erfaring som Hakkanan og Jonas 78. Sitter dønn fast etter herding og ikke en dråpe lekker inn. Har skiftet totalt 11 gjennomføringer på to båter og brukt 5331 på alle. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 27.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2022 Takk for alle svar folkens! Får satse på at det holder godt når jeg skal tre på slangene i kveld også da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.