Jump to content

Yamaha 9,9 sport 2015

anderst84

Recommended Posts

Hei, har nylig kjøpt en Yamaha 9,9 Sport (20HK), motoren er gått ca 50timer siden ny men jeg la merke til at registerreima ikke var spesielt stram. Den bærer ikke preg av bruk eller alder. Vet noen av dere om den skal sitte stramt eller være relativt slakk?

Hei. Hvor gammel er motoren? Reg.reimen skal skiftes hvert 5.år på disse. 

Du skal ikke kunne vri reimen mer enn 90 grader. Denne motoren har ikke strammehjul på reg.reimen, den går rundt svinghjul og tannhjul på kamaksel. Litt slakkere enn en med strammehjul vil den være, men den skal ikke være veldig slakk.

Har du bilde av motoren med reimen?   

Hei, fint at du fikset motorkode. 

Når du skriver 9.9,så er det bare 2 takt motorer som heter det.. Så når du heretter skriver F9.9 så vet alle at du har en 4 takt motor?

Det gjør det også veldig mye mer effektivt å søke, og det er en viktig funksjon på dette Forumet. 

Registerreima er ikke så slakk at det trolig oppstår skade. Jeg sjekker ved å vri reima mellom to fingertupper. Klarer jeg mer enn 90 grader så bytter jeg. 

Bra bilde og video er alltid lurt:thumbsup:

Bytter reg. reimen på jentungen sin motor av samme type i fjor. Gikk greit etter innkjøp av passende avtrekker for svinghjulet. (Biltema)

Motorene er lette å skru på og logisk satt sammen. Byttet sjøvannspumpe i år og det var også lett skuring. ?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...