Jump to content

Edit History

TideRace

TideRace

index skrev 47 minutter siden:

 

Om det stemmer at den er 245x 147mm i bunnen så burde det være null problem med småforgassere i alle fall. Vasker du mye svære forgassere?

 

Som nevnt over er ikke ultralydvaskere fagfeltet mitt akkurat, og mine svar er kun basert på hobby-brukererfaring.

Jeg har vasket diverse motordeler og noen 5 og 6 hk-forgassere, motorsaga, +++ Den største forgasseren har vært til en Suzuki DT30.

 

Vær oppmerksom på at "vaskeobjektet" aldri skal ha kontakt med veggene i kummen, men ligge oppe i en medfølgende kurv som enten er av metall eller plast, og som senkes ned i kummen. Du mister allerede der noe volum, og det er dybden i kummen som du antagelig vil slite med. Du kan selvfølgelig vaske en runde med halve forgasseren nedsenket, snu den og så kjøre ny omgang. Men så var det effekten også da...

Det bør  være litt effekt i ultralydtransducerne for at det skal oppstå kraftig nok kavitasjon i rensevæsken for at det skal være effektivt. Se innlegget til @TS. over, han forklarer hvordan en ultralydvasker virker ved hjelp av kavitasjon på en god måte  (mikrobobler som skytes rundt i høy fart på kryss og tvers i væsken).

Min ultralydvasker har 2 transducere på hver 60 watt = 120w. Såpass bør det være hvis den skal vaske effektivt inne i kompakte metallkonstruksjoner som støpte forgassere.

 

 

TideRace

TideRace

index skrev 38 minutter siden:

 

Om det stemmer at den er 245x 147mm i bunnen så burde det være null problem med småforgassere i alle fall. Vasker du mye svære forgassere?

 

Som nevnt over er ikke ultralydvaskere fagfeltet mitt akkurat, og mine svar er kun basert på hobby-brukererfaring.

Jeg har vasket diverse motordeler og noen 5 og 6 hk-forgassere, motorsaga, +++ Den største forgasseren har vært forgasseren til en Suzuki DT30.

 

Vær oppmerksom på at "vaskeobjektet" aldri skal ha kontakt med veggene i kummen, men ligge oppe i en medfølgende kurv som enten er av metall eller plast, og som senkes ned i kummen. Du mister allerede der noe volum, og det er dybden i kummen som du antagelig vil slite med. Du kan selvfølgelig vaske en runde med halve forgasseren nedsenket, snu den og så kjøre ny omgang. Men så var det effekten også da...

Det bør  være litt effekt i ultralydtransducerne for at det skal oppstå kraftig nok kavitasjon i rensevæsken for at det skal være effektivt. Se innlegget til @TS. over, han forklarer hvordan en ultralydvasker virker ved hjelp av kavitasjon på en god måte  (mikrobobler som skytes rundt i høy fart på kryss og tvers i væsken).

Min ultralydvasker har 2 transducere på hver 60 watt = 120w. Såpass bør det være hvis den skal vaske effektivt inne i kompakte metallkonstruksjoner som støpte forgassere.

 

 

TideRace

TideRace

index skrev 37 minutter siden:

 

Om det stemmer at den er 245x 147mm i bunnen så burde det være null problem med småforgassere i alle fall. Vasker du mye svære forgassere?

 

Som nevnt over er ikke ultralydvaskere fagfeltet mitt akkurat, og mine svar er kun basert på hobby-brukererfaring.

Jeg har vasket diverse motordeler og noen 5 og 6 hk-forgassere, motorsaga, +++ Den største forgasseren har vært forgasseren til en Suzuki DT30.

 

Vær oppmerksom på at "vaskeobjektet" aldri skal ha kontakt med veggene i kummen, men ligge oppe i en medfølgende kurv som enten er av metall eller plast, og som senkes ned i kummen. Du mister allerede der noe volum, og det er dybden i kummen som du antagelig vil slite med. Du kan selvfølgelig vaske en runde med halve forgasseren nedsenket, snu den og så kjøre ny omgang. Men så var det effekten også da...

Det bør  være litt effekt i ultralydtranducerne for at det skal oppstå kraftig nok kavitasjon i rensevæsken for at det skal være effektivt. Se innlegget til @TS. over, han forklarer hvordan en ultralydvasker virker ved hjelp av kavitasjon på en god måte  (mikrobobler som skytes rundt i høy fart på kryss og tvers i væsken).

Min ultralydvasker har 2 transducere på hver 60 watt = 120w. Såpass bør det være hvis den skal vaske effektivt inne i kompakte metallkonstruksjoner som støpte forgassere.

 

 

TideRace

TideRace

index skrev 37 minutter siden:

 

Om det stemmer at den er 245x 147mm i bunnen så burde det være null problem med småforgassere i alle fall. Vasker du mye svære forgassere?

 

Som nevnt over er ikke ultralydvaskere fagfeltet mitt akkurat, og mine svar er kun basert på hobby-brukererfaring.

Jeg har vasket diverse motordeler og noen 5 og 6 hk-forgassere, motorsaga, +++ Den største forgasseren har vært forgasseren til en Suzuki DT30.

 

Vær oppmerksom på at "vaskeobjektet" aldri skal ha kontakt med veggene i kummen, men ligge oppe i en medfølgende kurv som enten er av metall eller plast, og som senkes ned i kummen. Du mister allerede der noe volum, og det er dybden i kummen som du antagelig vil slite med. Du kan selvfølgelig vaske en runde med halve forgasseren nedsenket, snu den og så kjøre ny omgang. Men så var det effekten også da...

Det bør  være litt effekt i ultralydtranducerne for at det skal oppstå kraftig nok kavitasjon i rensevæsken for at det skal være effektivt. Se innlegget til @TS. over, han forklarer hvordan en ultralydvasker virker ved hjelp av kavitasjon på en god måte  (mikrobobler som skytes rundt i høy fart på kryss og tvers i væsken).

Min ultralydvasker har 2 transducere på hver 60 watt = 120w. Såpass bør det være hvis den skal vaske effektivt inne i kompakte metallkonstruksjoner som støpte forgassere.

TideRace

TideRace

index skrev 16 minutter siden:

 

Om det stemmer at den er 245x 147mm i bunnen så burde det være null problem med småforgassere i alle fall. Vasker du mye svære forgassere?

 

Som nevnt over er ikke ultralydvaskere fagfeltet mitt akkurat, og mine svar er kun basert på hobby-brukererfaring.

Jeg har vasket diverse motordeler og noen 5 og 6 hk-forgassere, motorsaga, +++ Den største forgasseren har vært forgasseren til en Suzuki DT30.

 

Vær oppmerksom på at "vaskeobjektet" aldri skal ha kontakt med veggene i kummen, men ligge oppe i en medfølgende kurv som enten er av metall eller plast, og som senkes ned i kummen. Du mister allerede der noe volum, og det er dybden i kummen som du antagelig vil slite med. Du kan selvfølgelig vaske en runde med halve forgasseren nedsenket, snu den og så kjøre ny omgang. Men så var det effekten også da...

Det bør  være litt effekt i ultralydtranducerne for at det skal oppstå kraftig nok kavitasjon i rensevæsken for at det skal være effektivt. Se innlegget til @TS. over, han forklarer hvordan en ultralydvasker virker ved hjelp av kavitasjon på en god måte  (mikrobobler som skytes rundt i høy fart på kryss og tvers i væsken).

Min ultralydvasker har 2 trancdusere på hver 60 watt = 120w. Såpass bør det være hvis den skal vaske effektivt inne i kompakte metallkonstruksjoner som støpte forgassere.



×
×
  • Create New...