Jump to content

Åpnet med et uhell TMC toalett motor, noe håp?

presenningen82

Recommended Posts

Arbeidet med å overhale TMC toalettet mitt, og det fulgte også med nytt impeller hus i service kittet så tenkte å få byttet dette. Men i uviten så løsnet jeg de to lange skruene bak på motoren som går tvers gjennom hele (tenkte at disse var det som holdt igjen det gamle impeller huset, men det satt bare fast på grunn av lang tid ubrukt/uservet) På grunn av at disse skruene var ute og jeg dro av det gamle impellerhuset så datt også "lokket" på el motoren av. Er det noe håp å få fikset dette?

Om jeg forstår rett så skal disse 2 klossene stå i mot motor "akslingen"  - det skal jeg nok få til etter litt videre krangling, men ser at det også er noen skiver (3 stk) og en plastikk kopp, denne er jeg usikker på retningen på.

Er dette noe å fikse på eller abre å bestille ny?

IMG_5391.jpg

IMG_5392.jpg

Redigert av presenningen82
La til bilder (see edit history)

Her finner du splitt tegning av et TMC toalett, kanskje det kan hjelpe?

http://webserver.flak.no/vbilder/06612.pdf

Bare du får børstene på plass igjen så går det nok bra, men pass på at du ikke skader børster eller kommutator (kobbersegmentene på akslingen)

Du kan bruke tynn hyssing/fiskesnøre og trekke inn børstene med, når du har satt lokket med børster på plass så drar du ut hyssingen før du skrur dette fast.

Redigert av Escaro (see edit history)

Takker, ja det hadde nok hjulpet om jeg hadde studert denne noe mer før jeg begynte :) Jeg prøver igjen i dag, virker som det er noe håp å få den til å fungere igjen så lenge jeg får børstene rundt akslingen og skrudd igjen her.

Dette får du greit sammen igjen. Om du har noe pakkebånd fra jul ,liggende så kan dette også være utmerket til å binde opp børstene med. Det er så tynt at det er lett å trekke ut etterpå. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Mener du kan skyve ankret ut mot børster, lettere å få på plass børster. Hold finger på akslingen til ankret når du setter sammen, magnet i feltet kan nappe den ut fra børster før du får skyvd den kontrollert inn, smør lagre mens du har dem tilgjengelig.

Siden du allikavel skal ta av andre siden for og bytte rep.sett. Hvile jeg montert den på den riktige måten, slik det ble gjort fra fabrikk. 
1. legg lokket med børstene på bordet, sett børstene i holderne og hold de ute med og dra i kobber tråden den flettede fra børsten. 
2. sett i ankeret.

3. Tre huset over/ned den med magnetene.

4. Sett på lokket fra andre siden. Hvis du tok det av.

5. Sett i bolter

kan være greit og merke lokkene og huset, så du trer det likt sammen igjen. Da slipper du og knote med og treffe med de lange skruene.

Ps. Er viktig og dytte de flettede kobber trående fra børstene litt inn igjen. De må ikke være i kontakt med huset eller i veien for ankeret 

Redigert av bmwmaxi (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...