Jump to content

Fremleie av båtplass

Kaptein_slow

Recommended Posts

Har plass i tre forskjellige byer fra Lier til Arendal, og alle har forbud mot videreutleie, samme med de omkringliggende jeg vet om.

Om det oppstår en uaktsom brann i en båt som "ingen" har ansvar for, og brannen tar med seg mange andre båter, så er det vel greit å ikke være ham som satte igang å leie ut til en, som leide ut til en, som....  tenker jeg

I min båthavn (forening, ikke-kommersiell) har jeg lov til å fremleie. Men ikke for mer enn jeg betaler per år selv. Det er nedfelt i vedtektene.

For noen år siden var det 2x egne kostnader, men nå 1x. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Lå tidligere i havn der framleie var tydelig omtalt som ulovlig. En kunne melde plassen ledig, og da kunne foreningen leie den ut. Jeg lå på en slik leid plass i flere år. Noen andre «eide» den (hadde betalt innskudd), men brukte den ikke. Jeg betalte leie til båtforeningen.

Om det ikke står noe, ville jeg spurt eier. Vi gav beskjed til båtforeningen da den skulle stå tom et par måneder et år, og så kunne de leie den ut som gjesteplass. Vet ikke om det ble gjort. Jeg fikk ikke redusert leie, men foreningen fikk muligheten til å tjene noen kroner, og noen båtfolk fikk gjerne en trygg havn for natta. Synes det var en grei deal. 

Kaptein_slow skrev On 28.4.2022 at 22.30:

Vi skal på ferie med båten våres 1-2 mnd og trenger derfor ikke båtplassen. Lurer derfor på å leie den plassen vi leier videre til noen andre som trenger en plass i sommer månedene. 
Finner ingen informasjon om dette i kontrakten og generelt lite om dette emnet på nettet. 

Er det ikke bare å spørre de du leier plassen av?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...