Kaptein_slow Startet 28.April.2022 Link til dette innlegget Startet 28.April.2022 Vi skal på ferie med båten våres 1-2 mnd og trenger derfor ikke båtplassen. Lurer derfor på å leie den plassen vi leier videre til noen andre som trenger en plass i sommer månedene. Finner ingen informasjon om dette i kontrakten og generelt lite om dette emnet på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 28.April.2022 Link til dette innlegget Svart 28.April.2022 Beste er vel å høre med de du leier plass av istedet for synsing fra randoms på nett . Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Jens_P Svart 28.April.2022 Link til dette innlegget Svart 28.April.2022 Du må forhøre deg med utleier. Her jeg har plass er fremleie forbudt, det er de som driver havna som disponerer plassen om jeg ikke bruker den. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
dieselfan Svart 28.April.2022 Link til dette innlegget Svart 28.April.2022 Har plass i tre forskjellige byer fra Lier til Arendal, og alle har forbud mot videreutleie, samme med de omkringliggende jeg vet om. Om det oppstår en uaktsom brann i en båt som "ingen" har ansvar for, og brannen tar med seg mange andre båter, så er det vel greit å ikke være ham som satte igang å leie ut til en, som leide ut til en, som.... tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 29.April.2022 Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Det er få som tillater dette, hos enkelte foreninger mister du båtplassen om man blir tatt for fremleie. Også utlån er ugreit, særlig om det er til en pengelens boms med en lekk & uforsikret holk. Da blir elendigheten bryggeanlegges problem & kostnad. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 29.April.2022 Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Si i fra til utleier, så kan de stå for evt fremleie. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 29.April.2022 Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Litt i gråsonen, men er to måter og omgå det på. 1. Er det en du kjenner godt, kan du lage en kjøpskontrakt på båten så du står som eier den perioden. 2. Eller brygge eier kan leie båten den perioden den ligger der. viktig at forsikringer er i orden da. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.April.2022 Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 I min båthavn (forening, ikke-kommersiell) har jeg lov til å fremleie. Men ikke for mer enn jeg betaler per år selv. Det er nedfelt i vedtektene. For noen år siden var det 2x egne kostnader, men nå 1x. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
tilplan Svart 29.April.2022 Link til dette innlegget Svart 29.April.2022 Lå tidligere i havn der framleie var tydelig omtalt som ulovlig. En kunne melde plassen ledig, og da kunne foreningen leie den ut. Jeg lå på en slik leid plass i flere år. Noen andre «eide» den (hadde betalt innskudd), men brukte den ikke. Jeg betalte leie til båtforeningen. Om det ikke står noe, ville jeg spurt eier. Vi gav beskjed til båtforeningen da den skulle stå tom et par måneder et år, og så kunne de leie den ut som gjesteplass. Vet ikke om det ble gjort. Jeg fikk ikke redusert leie, men foreningen fikk muligheten til å tjene noen kroner, og noen båtfolk fikk gjerne en trygg havn for natta. Synes det var en grei deal. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 30.April.2022 Link til dette innlegget Svart 30.April.2022 Kaptein_slow skrev On 28.4.2022 at 22.30: Vi skal på ferie med båten våres 1-2 mnd og trenger derfor ikke båtplassen. Lurer derfor på å leie den plassen vi leier videre til noen andre som trenger en plass i sommer månedene. Finner ingen informasjon om dette i kontrakten og generelt lite om dette emnet på nettet. Er det ikke bare å spørre de du leier plassen av? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.