Jump to content

fra Drammen til Rørvik med Sargo 36

sap_2000

Recommended Posts

sap_2000 skrev 20 minutter siden:

jeg anbefale deg å ta en prat med FG gutta på messa i Bergen

Ja, det er alt avtalt. Har sendt noen mail frem og tilbake. 

Jeg har prøvd litt forskjellige 33-36 fotere i denne klassen nå, men vanskelig å føle noe forskjell annet enn på layout og løsninger på en kort rusletur på 1 time. 

Jeg synest etter et år med søk og titting at jeg liker designet på Sargo'en litt bedre, men endrer ofte mening. Ligger rett ved siden av en Targa 44 i kveld og ikke verst den heller. :giggle: Håper eier blir lei båtlivet i kveld og gir den bort.

Du som har 100vis med nm med testkjøring på hver av de forskjellige har uvurdelig sammenligning så jeg tar kontakt. Takker for tilbudet. 

• 2 måneder senere...

Hehe. Jeg har ennå ikke fått krysset av kysten nord for Rørvik som var ca halvveis til russergrensa. Alta - Rørvik er ca 500 nm i følge tabell, og vi endte vel på ca 800 nm Drammen - Rørvik, så ca 1300 nm totalt.

Det har blitt mange turer mellom Øst og vestlandet, samt Møre og Trøndelag til Vestlandet de siste årene, så hadde vært en flott opplevelse det :yesnod:  Fin båt også :yesnod:  QSB 5,9 eller D6?

@isbjorn Bare å ta kontakt om du vurderer å få båten sørover :thumbsup:

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

QSB 5,9 i den.

Har 3turer mellom Alta og Molde/Ålesund sjøl, var faktisk å ferierte rundt Ålesund-Geiranger i 2012. 
Gikk senest i oktober 21 fra Namsos til Alta da vi henta 445’n. 

Skal ta den til Oslo snart, har fått båtplass i Asker Marina, vi skal ha den liggende der nede for å prøve båtlivet sørpå. 

Blir vel å sende den med båt nedover til Bergen /Stavanger og gå siste strekket til Oslo på egen kjøl, driver å undersøker båtfrakt.

så vi får se hva det ender med, hadde vært gøy å gått den hele veien ned. 

Bra valg av motorer :thumbsup:

Blir et anerledes båtliv her nede vil jeg tro. Asker marina er et fint utgangspunkt i indre oslofjord. veldrevet sted og ordnede forhold. Så har man Middagsbukta og alle øyene i A og B rett ut av leangbukta, en halvtimes tid inn til Aker brygge og ca det samme til Drøbak, oscarsborg osv. 

En gang håper jeg det ordner seg med en tur nord for sør Trøndelag. Har vet 3 ganger til og fra rørvik i fjor men ikke lenger. Nå ser det jaggu ut som blir en ny rørviktur om noen uker. 

Bare å si fra om du ønsker bistand med levering fra vestlandet til Asker når den tid kommer :yesnod:

Mvh. SAP

• 2 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...