Petter1337 Startet 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2022 Hei, Askeladden 645 Beetle 2005 1,7 Diesel Jeg fikk en elektriker til å koble opp et ekstra batteri (servicebatteri) med skillerelee i båten slik at jeg kunne ha kjøleskap og annen elektronikk for seg selv. Det er lagt opp slik nå at jeg har to hovedbrytere (ett til hvert batteri ) Satt båten ut i går og nå fungerer ikke kjøleskapet, det er strøm på det siden det er lys i det, men ingen kjøling. I tillegg får ikke kartplotter strøm lenger.. (knopteller fungerer heller ikke, men alle andre instrumenter fungerer, regner med at den ikke er avhengig av kartplotter og sensoren bak på båten? Skal ta kontakt med trikker og be de komme å se på det, men syns det er rart at et helt nytt ubrukt kjøleskap ikke kjøler men det er strøm i det. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Både skillerele og to brytere? Eg e forvirret. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Du har slått på kjøleskapet? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Petter1337 Svart 1.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 10 minutes ago, Brigg said: Du har slått på kjøleskapet? Det er ikke noe bryter eller vriknapp inni, men det er lys i det så det har strøm tilkoblet Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Heh? Du har vel en knott inne i skapet du kan dreie på for å stille inn hvor kalt du vil ha det, med merking fra 0 til et eller annet? Dreier du helt til 0 vil du høre et klikk og da er kjølingen av, men det er fremdeles lys i skapet. Har du forresten målt spenningen helt inn ti skapet med et multimeter? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Brigg Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Nytt kjøleskap? Da ville jeg startet med å lese instruksjonsboka. De isotherm-kjøleskapene jeg har vært borti har hatt en vriknapp for å slå på kjøling og stille inn ønsket temp øverst til høyre innvedig i skapet. Men mulig at designet har blitt forandret? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Petter1337 Svart 1.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 42 minutes ago, Brigg said: Nytt kjøleskap? Da ville jeg startet med å lese instruksjonsboka. De isotherm-kjøleskapene jeg har vært borti har hatt en vriknapp for å slå på kjøling og stille inn ønsket temp øverst til høyre innvedig i skapet. Men mulig at designet har blitt forandret? Er ikke noe knott, er bare dette : Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Hva står det i instruksjonsboka da? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Gudrun Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Lurer på om dette er "boken"? http://www.isotherm-parts.com/PDF/manuals/dr49_65_inox.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Det står under punkt 2.1. det virker som noe mangler på knotten? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Petter1337 Svart 1.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 1 hour ago, Faxen said: Det står under punkt 2.1. det virker som noe mangler på knotten? Den instruksjonsboka er for DR49, og ikke et kjøleskap CR49, mitt er som et mini kjøleskap Sitér dette innlegget Link to post
Petter1337 Svart 1.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 2 hours ago, Lars H. said: Heh? Du har vel en knott inne i skapet du kan dreie på for å stille inn hvor kalt du vil ha det, med merking fra 0 til et eller annet? Dreier du helt til 0 vil du høre et klikk og da er kjølingen av, men det er fremdeles lys i skapet. Har du forresten målt spenningen helt inn ti skapet med et multimeter? Har målt at kjøleskapet får 12,83v så spenningen er korrekt. Som du ser på bildet under så ser det ut som det skal være en knott der.. men det er det ikke.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 Da er det vel bare å klage der du kjøpte skapet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Petter1337 Svart 1.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2022 15 minutes ago, Lars H. said: Da er det vel bare å klage der du kjøpte skapet. Har bestilt den biten, så håper den knotten er bare til å sette på, vet ikke om det er magnet som holder den på plass ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.