
VegJoh
dieselfan skrev 12 minutter siden:Dersom en bruker trykkluft inn i bensinslangen er det lett å ødelegge grunnstillingen, så jeg advarer mot dette så ofte jeg får anledning...
Å ha riktig grunnstillig på florøren er viktig, med det sjekker ikke funksjonen til nåleventilen.
Ja, jeg er ingen ekspert på dette, men jeg gjorde meg en erfaring i fjor.
Jeg kjøpte en brukt slik i fjor (som ble solgt på Finn som «gjenstridig 2 takter»). Regner med at den var skrudd mye på av forrige eier.
Hadde av forgasser og renset, men endte med at den fortsatt surnet og floddet. Byttet nåleventilen som slipper bensinen inn i flotørkammeret, men fortsatt samme problem. Så fikk jeg fatt i manualen og justerte flotørhøyden (som var veldig «langt» fra der den skulle være). Min oppfatning var da at som følge av at flotøren var ute av stilling så klemte den mot nålen «for seint», slik at det ble for mye bensin i flotørkammeret, som igjen gjorde at den gikk sur. Tror du det kan være en sammenheng der ? Fikk den iallefall til å gå bra etter disse inngrepene