Jump to content

Motorolja 15/40 i Yanmar seglbåtdrev (SD20)

Ask

Recommended Posts

Hva står det i manualen til ditt seildrev ? 

Om det er spesifisert 80w90 så ville jeg fulgt det. Du bør ha tungtveiende grunner for å overprøve Yanmar på dette. 

Vil mene jeg er ganske liberal når det gjelder forbedring og forenkling på det som allerede er satt av de store merkene, men å bytte fra hypogirolje til motorolje uten å ha detaljert kontroll på de viktigste faktorene... ??

(synes du vi skal bytte ut høyesterett med forliksrådet?) 

Redigert av dieselfan (see edit history)
dieselfan skrev On 2.5.2022 at 11.11:

Hva står det i manualen til ditt seildrev ? 

Om det er spesifisert 80w90 så ville jeg fulgt det. Du bør ha tungtveiende grunner for å overprøve Yanmar på dette. 

Vil mene jeg er ganske liberal når det gjelder forbedring og forenkling på det som allerede er satt av de store merkene, men å bytte fra hypogirolje til motorolje uten å ha detaljert kontroll på de viktigste faktorene... ??

(synes du vi skal bytte ut høyesterett med forliksrådet?) 

Hei

Det er ei forenkling å ha same olja i motorane og i dreva, men eg feiga ut, og kjøpte dyr olja etter spesifikasjonane.

Eg vil ikkje bytta ut Høgsterettsdommarane med folk frå forliksråda, men det skadar ikkje om forliksråda får folk med 1 % av kompetansen til ein høgsterettsdommar....

Ask skrev 58 minutter siden:

Det er ei forenkling å ha same olja i motorane og i dreva,

Det er noe jeg også skulle ønske lot seg gjøre langt oftere. Har tre drevbåter og de skal ha 3 forskjellige drevoljer og to forskjellige motoroljer... så jeg skulle også ønske at jeg kunne standardisere. Men når en ikke har noe tro på at det blir bra så kan en ikke råde andre til å gjøre det heller...

Ask skrev 1 time siden:

Eg vil ikkje bytta ut Høgsterettsdommarane med folk frå forliksråda, men det skadar ikkje om forliksråda får folk med 1 % av kompetansen til ein høgsterettsdommar....

Kunne ikke dy meg Ask, var i forliksrådet for litt siden fordi en nabo gravde bort asfalten i min stikkvei, på min eiendom, mens jeg var på jobb utenlands, angivelig fordi han lette etter min kloakk for å koble seg på uten samtykke. Han etterlot veien gruset... 

Hans venninne, medlem av det samme menighetsrådet, og leder av det lokale forliksrådet, brukte 1t 10min på å forsøke og overbevise meg om at asfalten i hele det nye byggefeltet egentlig er å se på som "midlertidig" og derfor har ikke naboen noe erstatningsansvar...

Jeg har hatt en dårlig uke

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...