Ask Startet 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2022 Hei. Eg lurar på om det er ok å bruka mineralsk 15W40-olja på seglbåtdreva. Yanmardeler sel 80W90-olja til desse dreva. https://www.yanmardeler.no/produkt/yanmar-marine-deler/sok-via-girtype/seildrev-sd20/yanmar-girolje-80w90-1 I ein annan tråd står det at visse oljer toler meir vatn? Kva oljer er det? Korleis ser eg det på spesifikasjonen? Eg er takksam for svar. Ask Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 (redigert) Hva står det i manualen til ditt seildrev ? Om det er spesifisert 80w90 så ville jeg fulgt det. Du bør ha tungtveiende grunner for å overprøve Yanmar på dette. Vil mene jeg er ganske liberal når det gjelder forbedring og forenkling på det som allerede er satt av de store merkene, men å bytte fra hypogirolje til motorolje uten å ha detaljert kontroll på de viktigste faktorene... ?? (synes du vi skal bytte ut høyesterett med forliksrådet?) Redigert 2.Mai.2022 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 3.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2022 dieselfan skrev On 2.5.2022 at 11.11: Hva står det i manualen til ditt seildrev ? Om det er spesifisert 80w90 så ville jeg fulgt det. Du bør ha tungtveiende grunner for å overprøve Yanmar på dette. Vil mene jeg er ganske liberal når det gjelder forbedring og forenkling på det som allerede er satt av de store merkene, men å bytte fra hypogirolje til motorolje uten å ha detaljert kontroll på de viktigste faktorene... ?? (synes du vi skal bytte ut høyesterett med forliksrådet?) Hei Det er ei forenkling å ha same olja i motorane og i dreva, men eg feiga ut, og kjøpte dyr olja etter spesifikasjonane. Eg vil ikkje bytta ut Høgsterettsdommarane med folk frå forliksråda, men det skadar ikkje om forliksråda får folk med 1 % av kompetansen til ein høgsterettsdommar.... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 3.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2022 Ask skrev 58 minutter siden: Det er ei forenkling å ha same olja i motorane og i dreva, Det er noe jeg også skulle ønske lot seg gjøre langt oftere. Har tre drevbåter og de skal ha 3 forskjellige drevoljer og to forskjellige motoroljer... så jeg skulle også ønske at jeg kunne standardisere. Men når en ikke har noe tro på at det blir bra så kan en ikke råde andre til å gjøre det heller... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 3.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2022 Ask skrev 1 time siden: Eg vil ikkje bytta ut Høgsterettsdommarane med folk frå forliksråda, men det skadar ikkje om forliksråda får folk med 1 % av kompetansen til ein høgsterettsdommar.... Kunne ikke dy meg Ask, var i forliksrådet for litt siden fordi en nabo gravde bort asfalten i min stikkvei, på min eiendom, mens jeg var på jobb utenlands, angivelig fordi han lette etter min kloakk for å koble seg på uten samtykke. Han etterlot veien gruset... Hans venninne, medlem av det samme menighetsrådet, og leder av det lokale forliksrådet, brukte 1t 10min på å forsøke og overbevise meg om at asfalten i hele det nye byggefeltet egentlig er å se på som "midlertidig" og derfor har ikke naboen noe erstatningsansvar... Jeg har hatt en dårlig uke Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.