Jump to content

Teakdekket er slitt, hvilke alternativer finnes?

Vargen

Recommended Posts

Båten har et teakdekk fra åttitallet og natene er ikke mange millimeter dype, noen steder er det bare et par mm så her må det skje noe.

Å legge tid, arbeid og penger i et nedslitt dekk anser jeg bortkastet, jeg håper å ha båten til jeg er nitti (minst) så det blir nylegging av fagfolk.

Det jeg lurer på er; er det noen på forumet som kan si noe om pris og hvor lang tid man kan forvente at en slik jobb tar? 

Takk for tipset,  de kom opp på googlesøket så de har jeg prøvd å få i tale. jeg fant to telefonnr på nettsiden, det ene var ikke i bruk og det andre fikk jeg ikke svar på. Det så ut som at de kunne levere skreddersydde elementer som man så limer på selv. Når jeg får kontakt med dem så skal jeg forhøre meg. 

Vargen skrev for 3 timer siden:

Båten har et teakdekk fra åttitallet og natene er ikke mange millimeter dype, noen steder er det bare et par mm så her må det skje noe.

Å legge tid, arbeid og penger i et nedslitt dekk anser jeg bortkastet, jeg håper å ha båten til jeg er nitti (minst) så det blir nylegging av fagfolk.

Det jeg lurer på er; er det noen på forumet som kan si noe om pris og hvor lang tid man kan forvente at en slik jobb tar? 

Hvilken båt har du? Pris henger, naturlig nok, sammen med båtstørrelse. Jeg tror de 100.000 som @Hulda antyder ikke rekker langt med mindre båten er godt under 30 fot. For en båt rundt 38 fot må du nok regne med i området rundt 250.000.

Dessverre er det jo heller ikke så sjelden at det under arbeidet oppdages fuktighet i laminat er og da drar det fort på seg. 

Det vanligste i Sverige er at man som nordmann leverer båten om høsten og henter den om våren. 

Takk for innspill!

Båten er 37 fot og ligger på vestlandet, og har sikkert trengt en tur til Orust for lenge siden :)

Jeg har dessverre ikke bilder av dekket, men får vel knipse noen og ha klar. 

Jeg har ihvertfall sendt en forespørsel om tilbud fra en rekke firma, jeg skal komme tilbake når jeg får svar.

Vargen skrev for 4 timer siden:

Takk for innspill!

Båten er 37 fot og ligger på vestlandet, og har sikkert trengt en tur til Orust for lenge siden :)

Jeg har dessverre ikke bilder av dekket, men får vel knipse noen og ha klar. 

Jeg har ihvertfall sendt en forespørsel om tilbud fra en rekke firma, jeg skal komme tilbake når jeg får svar.

Fortsatt ikke mulig å få vite hvilken båt det er? Har en del å si på mengde teak som går med. 

Forsøkt denne metoden (jadda, skrevet av meg :-) ?

Jeg tok min badeplattform igår og den er egentlig hinsides ødelagt etter sliping og drit. Men holder sikkert et år til..

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Jeg har gått for noe som heter isiteek/flexiteek. Syntetisk teak blir det også kalt, tror Sandøy legger det på mange av sine båter. Det er en god del billigere enn teak og visstnok lettere å holde pent.  Første bilder er isiteek og ekte teak side om side.

47D9E013-634F-4337-A5E2-F62071002A17.jpeg

CA8CCE37-7DCA-4635-B3CE-E6AA8514F6FB.jpeg

DB008BC0-DE6D-42D0-BC02-AB1FC806D29A.jpeg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...