ALFA 925 Startet 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2022 (redigert) Hei. Jeg kjøpte en GPS/ Gallileo receiver med USB 2,0 Type A. Kan noen fortelle meg hvor jeg får tak i en RS 232 for 9 pins. (hunnkontakt) som skal inn på en eldre PC modell og som min nye GPS med USB 2,0 A passer. Redigert 2.Mai.2022 av ALFA 925 skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil Solheim Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 Elkjøp har adapter. Vare 55623 Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 Kjetil Solheim skrev 17 minutter siden: Elkjøp har adapter. Vare 55623 Jeg tror den varen gir RS232 (serieport) til en PC som kun har USB. Trådstarter er vel ute etter motsatt vei om jeg forstår ham riktig. PC har kun serieport, men trenger USB. Jeg er usikker på om et slikt produkt finnes faktisk. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
ALFA 925 Svart 2.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 Får prøve å leite etter en mulghet hvor jeg bruker USB til USB etter RS232 comporten. Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 Jeg tror ikke det er så enkelt som å finne en fysisk overgang. Serieporten på pc er bare en kommunikasjonskanal og det er ikke sikkert gps’en "snakker" samme språk. RS232 gir heller ikke spenning til en tilkoblet enhet. En usb-enhet trenger dessuten en driver for å fungere på pc’en. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
abbor Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 USB har 480Mb kommunikasjonshastighet, RS232 kan kanskje nå 1Mb på korte avstander, så du vil ikke finne en generell konverter fra USB til RS232. Motsatt går fint da serieporten har mye lavere hastighet slik at alle data kan håndteres. GNSS mottageren du har kjøpt må kobles til en datamaskin eller microkontroller som har driver for GNSS mottageren, så en enkel måte å konvertere dette på finnes ikke. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 Elfa har mange varianter av D-sub kontakter. (og mye annet også) Men om det er dette du ser etter, vet jeg egentlig ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 Det enkleste er kanskje å sette et USB kort inn i PCen om det er plass til dette? Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 Om pc’en er så gammel at den ikke har usb, er det nok på tide å unne seg en ny. Det koster ikke mange båtlapper for en som er kapabel til å bruke til navigasjon. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Fantino Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 USB kort er bortimot gratis nå til dags også. Spørs hvilken PC det er snakk om. NOK 26.36 42% Off | USB 2.0 4 Port 480Mbps High Speed VIA HUB PCI Controller Card Adapter PCI Cards for Vista Windows ME XP 2000 98 SE hot sale https://a.aliexpress.com/_mszl9qi Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 Fantino skrev 4 minutter siden: USB kort er bortimot gratis nå til dags også. Spørs hvilken PC det er snakk om. NOK 26.36 42% Off | USB 2.0 4 Port 480Mbps High Speed VIA HUB PCI Controller Card Adapter PCI Cards for Vista Windows ME XP 2000 98 SE hot sale https://a.aliexpress.com/_mszl9qi Jeg gikk bare ut fra at trådstarter skulle bruke en laptop… Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Fantino Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 (redigert) HiWard skrev 7 minutter siden: Jeg gikk bare ut fra at trådstarter skulle bruke en laptop… Ja godt mulig. Men den må være fra nitten-pil-og-bue om den ikke har USB men D-sub seriell port vel? (det må forsåvidt en stasjonær også) Redigert 2.Mai.2022 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 Fantino skrev 5 minutter siden: Ja godt mulig. Men den må være fra nitten-pil-og-bue om den ikke har USB men D-sub seriell port vel? (det må forsåvidt en stasjonær også) Ja, men folk har jo de utroligste ting liggende ? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Fantino Svart 2.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2022 HiWard skrev 44 minutter siden: Ja, men folk har jo de utroligste ting liggende ? Litt gøy å holde liv i gammelt skrammel også. Har selv en i sin tid sykt dyr vifteløs medie PC fra 2008 som kontor PC. Top spekk den gang. Bare SSD på 128 Gb kostet over 10’. Kjører WIN 10 helt fint. Jobb PCen min har 128 Gb RAM fant jeg nettopp ut… Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.