Jump to content

Spesielle høytrykk diesel rør på VP MD11

Lazyjack

Recommended Posts

Ser ikke noe spørsmål, men regner med at det lures på om slanger kontra originale dieselrør forandrer på insprøyningstidspunktet nok til å ikke få start? Det vet jeg ingenting om, men kanskje? 

Har det virket før så går det vel, om ikke så finnes det vel en hel haug andre grunner til at en sliten md11 ikke vil tenne. Hadde det vært min motor ville jeg prøvd med (tilnærmet)originale rør før jeg hadde rota meg inn i slanger fra biltema :) Er de utgått(helt sikkert) så går det vel an få laget til for en grei krone hos en metallmann eller rørlegger med rett flenseutstyr og en bit kobberrør.

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Det holder nok ikke med verken slanger eller kobberrør her nei. Dyserør må være tykkvegget stål for å tåle trykket. De skal ha for kreativiteten, men iblant kan det være lurt å ta en prat med noen som vet hva de holder på med...:worry:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Taskeladden skrev for 7 timer siden:

Ser ikke noe spørsmål, men regner med at det lures på om slanger kontra originale dieselrør forandrer på insprøyningstidspunktet nok til å ikke få start? Det vet jeg ingenting om, men kanskje? 

Har det virket før så går det vel, om ikke så finnes det vel en hel haug andre grunner til at en sliten md11 ikke vil tenne. Hadde det vært min motor ville jeg prøvd med (tilnærmet)originale rør før jeg hadde rota meg inn i slanger fra biltema :) Er de utgått(helt sikkert) så går det vel an få laget til for en grei krone hos en metallmann eller rørlegger med rett flenseutstyr og en bit kobberrør.

Innlegget og bildet var ikke et spørsmål men et eksempel på hvor galt det kan gå om man ikke forstår hva man holder på med. 

Jeg synes forøvrig svaret ditt med forslag om bruk av "metallmann" (hva i all verden er det?) og kobberrør og krone(?) vitner om at også du har et stykke vei å gå før du bør komme med råd til andre om dieselmotorer. 

Lazyjack skrev for 3 timer siden:

Innlegget og bildet var ikke et spørsmål men et eksempel på hvor galt det kan gå om man ikke forstår hva man holder på med. 

Jeg synes forøvrig svaret ditt med forslag om bruk av "metallmann" (hva i all verden er det?) og kobberrør og krone(?) vitner om at også du har et stykke vei å gå før du bør komme med råd til andre om dieselmotorer. 

En metallmann er en mann som driver med metaller. Det finnes mange forskjellige metallmenn.  Krone er slikt man betaler med. Gjerne flere kroner av gangen. I båtsammenheng er det ofte masse kroner. At man ikke kan bruke kobberrør var jeg ikke klar over, så der lærte jeg noe. :)

Du virker for øvrig som en meget trivelig person. :) 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Min anbefaling er når en er i stand til å anbefale den type løsning for dieselrør ,bør en la være å komme med råd om motorer.Ts postet innlegget som ett skrekkeksempel eneste positive var at slangene ser ut til å ha samme lengde

Slangene på bildet ser ut til å være teflonslange med utv.stål kord.

De tålet glatt 600 bar, og flekser minimalt, kan derfor brukes til bl.a bremser.

Jeg vil ikke påstå at de er ok å bruke som erstatning for dyserør, men av slanger er disse et godt alternativ.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...