kesa Startet 3.Mai.2022 Del på Facebook Startet 3.Mai.2022 Hei der ute,Har skiftet olje på min motor Yanmar 2q20h, gammel god sliter, Har ett ønske stille ventiler, Har ikke vert bort i det. Er det noen kjekke folk, som kan gi meg god forklaring vordan dette gjøres, slik att det vert rett gjort. På forhånd takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 3.Mai.2022 Del på Facebook Svart 3.Mai.2022 det står forklart i instruksjonsboken :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
kesa Svart 5.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2022 takker for svar,men dessvere har ikke instruksjonsbok,så da er gode råd dyre Sitér dette innlegget Link to post
Lysekil Svart 5.Mai.2022 Del på Facebook Svart 5.Mai.2022 https://sbo.sailboatowners.com/downloads/Yanmar-Marine-diesel-engine-2QM20H-3QM30H.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 5.Mai.2022 Del på Facebook Svart 5.Mai.2022 (redigert) Taskeladden skrev On 3.5.2022 at 16.11: det står forklart i instruksjonsboken :) Lysekil skrev 1 time siden: https://sbo.sailboatowners.com/downloads/Yanmar-Marine-diesel-engine-2QM20H-3QM30H.pdf Vel. Det er ikke alt en førstegangsjusterer lurer på som står i instruksjonsboka. Husker meg selv. F.eks. Min motor (Yanmar 3JH3E) starter fortere enn tvert, så jeg lurte på hva jeg skulle gjøre for at den ikke skulle starte når jeg dreide den, noe som må gjøres når ventilene skal justeres. Jeg lurte også om motoren skulle dreies i en bestemt retning, med eller mot klokka. Å hindre start løste jeg ved å løsne dieselrørene fra dysene (det finnes sikkert andre og enklere metoder, men de kjenner ikke jeg til). Og det med retningen fant jeg også ut av. Husker ikke hvordan. I alle fall. Poenget er at det er mangt og meget å lure på, som ikke står i instruksjonsbøker, når man skal gi seg i kast med noe for første gang, og som de som kan det/har gjort det før, gjerne tar som en selvfølge at alle skjønner. Redigert 5.Mai.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lysekil Svart 7.Mai.2022 Del på Facebook Svart 7.Mai.2022 Selvsagt står ikke alt en lurer på i instruksjonsbøker, men siden @kesa ikke hadde instruksjonsboken , og jeg visste hvor denne var å finne, så la jeg inn lenken til instruksjonsbok/verkstedhåndbok. I avsnitt 3-6-2 er ventiljustering godt forklart. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 7.Mai.2022 Del på Facebook Svart 7.Mai.2022 Lysekil skrev 1 time siden: Selvsagt står ikke alt en lurer på i instruksjonsbøker, men siden @kesa ikke hadde instruksjonsboken , og jeg visste hvor denne var å finne, så la jeg inn lenken til instruksjonsbok/verkstedhåndbok. Flott! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.