Jump to content

Hva kan jeg ha på vindskjermene av plast for at regnet skal prelle av?

Busterx

Recommended Posts

Mener du skal kunne bruke RainX fra Meguiars helt fint. 

Har brukt denne både på plastvindu i kalesje og på vindu. 

Fins helt sikkert andre hydrofobiske tilsetninger der ute, har også prøvd biltema sin, men bare på glass. 

Mvh

Tor Arild

Tor Arild skrev 1 time siden:

har også prøvd biltema sin, men bare på glass. 

Fungerte BT sin bra?  ( på glass og saltvann )

Jeg har aldri prøvd et slikt produkt fra noen fabrikant.

Har av og til tenkt at noe sånt kunne vært greit, og om BT sin er like bra som de andre så.......

Redigert av Jannmar (see edit history)

Hva med Turtle wax sin Clearview?

Garasjetid.no skriver "Også egnet for bruk på speil, MC-visir og vinduer i båt/campingvogn".

Bruker den på alt fra bilrute til speil og dusjkabinett, og det funker knall.

Usikker på hvor bra den tåler saltvann.

På gamle-båten så sviktet styringspanel til vindusviskerne midt i sesongen. 
Den lå vanskelig til pga mye demontering. 
Prøvde derfor biltema sin, og vannet prellet av som vann på gåsa. 

RainX prøvde jeg på kalesjevinduene mine, og fant ut at det fungerer best å sette inn med poleringsmaskin på lav hastighet. 

Etter dette, så ble viskerne nesten ikke brukt etter at jeg skiftet styringspanel. 

Har også hatt på hydrofobisk lag på alle frontruter i båt etter den gode erfaringen :)

Mvh

Tor Arild

Slike produkter egner seg vel best på hurtiggående båter? Forsøkte Rain-X på frontvinduene (glass) i min Saga 27 en gang, og forskjellen uten og med var at uten rant vannet nedover, mens det med Rain-X ble liggende som store perler.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 45 minutter siden:

Slike produkter egner seg vel best på hurtiggående båter? Forsøkte Rain-X på frontvinduene (glass) i min Saga 27 en gang, og forskjellen uten og med var at uten rant vannet nedover, mens det med Rain-X ble liggende som store perler.

Jeg har som sagt ikke prøvd noen slike midler, men det du sier her høres jo helt logisk ut, så kanskje det ikke er noe for meg allikevel. Kjører for det meste i 7-8 knop.

Tja. Merket lite forskjell på sakte og hurtig. Var det mye sjø, så gikk det sakte. Merket ikke forskjell, men har sikkert noe å si vinkel på vindu? Tyngdekraften må kunne jobbe. 

Liten finansiell risiko å prøve i hvertfall. Bare husk å rense/vaske godt først. Urenheter fungerer som mekanisk brems. 

mvh

Tor Arild 

Tor Arild skrev for 1 time siden:

Liten finansiell risiko å prøve i hvertfall. Bare husk å rense/vaske godt først. Urenheter fungerer som mekanisk brems. 

Ja til en pris av kr 75,- kan jo være verdt å prøve. Tenker det er vanskelig å vite på forhånd hvordan det funker på akkurat min båt, uten å ha prøvd det i praksis.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...