Jump to content

Edit History

Almvik

Almvik

Takk for oppklaring @Joerg Becker!

 

Antydde ikke at feilen ble utløst av eller kan bli rettet med en Balmar dynamo. 
Men i linken jeg poster på side 1 til et annet forum så ble det konkludert med at etter de bytte ut en balmar «lade kontroller for flere banker» mot vanlig Vsr så virket det. 
 

Du fikk meg å huske noe fra skolen og jeg måtte oppdatere meg lite. 
AC ripple fra dynamoen kalles det. 
Gjetter at TS ikke har et ossiloscope hjemme men sikkert en millimeter. 
Er ikke neste skritt og måle med multimeter stilt in på Ac over det batteri som forsyner motorens ecu med strøm?

Han bør prøve på forskjellige turtal og skal helst ligge godt under 50mv med fulladede batterier. 

 

Hvis han måler bra verdier så bør han måle på neste batteribank i tilfelle motorstyring er koblet utenom startbatteriet. 
Ev måle direkte på ecu innkommende spenning. 

Almvik

Almvik

Takk for oppklaring @Joerg Becker!

 

Antydde ikke at feilen ble utløst av eller kan bli rettet med en Balmar dynamo. 
Men i linken jeg poster på side 1 til et annet forum så ble det konkludert med at etter de bytte ut en balmar «lade kontroller for flere banker» mot vanlig Vsr så virket det. 
 

Du fikk meg å huske noe fra skolen og jeg måtte oppdatere meg lite. 
AC ripple fra dynamoen kalles det. 
Gjetter at TS ikke har et ossiloscope hjemme men sikkert en millimeter. 
Er ikke neste skritt og måle med multimeter stilt in på Ac over det batteri som forsyner motorens ecu med strøm?

Han bør prøve på forskjellige turtal og skal helst ligge godt under 50mv. 

 

Hvis han måler bra verdier så bør han måle på neste batteribank i tilfelle motorstyring er koblet utenom startbatteriet. 
Ev måle direkte på ecu innkommende spenning. 

Almvik

Almvik

Takk for oppklaring @Joerg Becker!

 

Antydde ikke at feilen ble utløst av eller kan bli rettet med en Balmar dynamo. 
Men i linken jeg poster på side 1 til et annet forum så ble det konkludert med at etter de bytte ut en balmar «lade kontroller for flere banker» mot vanlig Vsr så virket det. 
 

Du fikk meg å huske noe fra skolen og jeg måtte oppdatere meg lite. 
AC ripple fra dynamoen kalles det. 
Gjetter at TS ikke har et ossiloscope hjemme men sikkert en millimeter. 
Er ikke neste skritt og måle med multimeter stilt in på Ac over det batteri som forsyner motorens ecu med strøm?

Han bør prøve på forskjellige turtal og skal helst ligge under 0,05V

 

Hvis han måler bra verdier så bør han måle på neste batteribank i tilfelle motorstyring er koblet utenom startbatteriet. 
Ev måle direkte på ecu innkommende spenning. 



×
×
  • Create New...