Jump to content

Edit History

Selco Racing

Selco Racing

steyr t skrev On 11.6.2022 at 12.13:

Det står i installasjonsmanualene at pluss og minus kabler skal legges inntil hverandre slik at ikke magnetfelter som kan forstyrre motorens elektronikk oppstår. 

Etter MYE feilsøking så fant jeg ut at det var for stor avstand mellom noen av hovedstrømkablene som gikk fra dynamo. Det ble da ett magnetfelt som ga motoren fusk på tomgang .Løsningen ble å legge opp en ny minuskabel på andre siden av motoren jeg la bare opp en 2,5mm fra batteri og rundt andre siden av motoren, da ble den bra.

Godt poeng som er verdt å prøve. Viktig å lese monterings anvisning for motoren, og å følge den. :thumbsup:

I ditt tilfelle heller jeg mer mot å tro at du hadde en dårlig jordingsforbindelse på en kabelsko, enn at en tynn ledning på andre siden av motoren oppveide den magnetiske ubalansen.

Jeg hadde nok heller lagt kablene etter boka. Men det viktigste for deg er jo at feilen din forsvant.

 

 

Selco Racing

Selco Racing

steyr t skrev On 11.6.2022 at 12.13:

Det står i installasjonsmanualene at pluss og minus kabler skal legges inntil hverandre slik at ikke magnetfelter som kan forstyrre motorens elektronikk oppstår. 

Etter MYE feilsøking så fant jeg ut at det var for stor avstand mellom noen av hovedstrømkablene som gikk fra dynamo. Det ble da ett magnetfelt som ga motoren fusk på tomgang .Løsningen ble å legge opp en ny minuskabel på andre siden av motoren jeg la bare opp en 2,5mm fra batteri og rundt andre siden av motoren, da ble den bra.

Godt poeng som er verdt å prøve. Viktig å lese monterings anvisning for motoren, og å følge den. :thumbsup:

I ditt tilfelle heller jeg mer mot å tro at du hadde en dårlig jordingsforbindelse på en kabelsko, enn at en tynn ledning på andre siden av motoren oppveide den magnetiske ubalansen.

Jeg hadde nok heller lagt kablene etter boka. Men det viktigste for deg, er jo at feilen din forsvant.

 

 

Selco Racing

Selco Racing

steyr t skrev On 11.6.2022 at 12.13:

Det står i installasjonsmanualene at pluss og minus kabler skal legges inntil hverandre slik at ikke magnetfelter som kan forstyrre motorens elektronikk oppstår. 

Etter MYE feilsøking så fant jeg ut at det var for stor avstand mellom noen av hovedstrømkablene som gikk fra dynamo. Det ble da ett magnetfelt som ga motoren fusk på tomgang .Løsningen ble å legge opp en ny minuskabel på andre siden av motoren jeg la bare opp en 2,5mm fra batteri og rundt andre siden av motoren, da ble den bra.

Godt poeng som er verdt å prøve. Viktig å lese monterings anvisning for motoren, og å følge den. :thumbsup:

I ditt tilfelle heller jeg mer mot å tro at du hadde en dårlig jordingsforbindelse på en kabelsko, enn at en tynn ledning på andre siden av motoren oppveide den magnetiske ubalansen.

Jeg hadde nok heller lagt kablene etter boka. Men det viktigste for deg, er jo at feilen din forsvant.:thumbsup:

 

 

Selco Racing

Selco Racing

steyr t skrev On 11.6.2022 at 12.13:

Det står i installasjonsmanualene at pluss og minus kabler skal legges inntil hverandre slik at ikke magnetfelter som kan forstyrre motorens elektronikk oppstår. 

Etter MYE feilsøking så fant jeg ut at det var for stor avstand mellom noen av hovedstrømkablene som gikk fra dynamo. Det ble da ett magnetfelt som ga motoren fusk på tomgang .Løsningen hos meg ble å legge opp en ny minuskabel på andre siden av motoren jeg la bare opp en 2,5mm2 som jeg rutet fra batteri og rundt andre siden av motoren, da ble den bra.

Godt poeng som er verdt å prøve. Viktig å lese monterings anvisning for motoren, og å følge den. :thumbsup:

I ditt tilfelle heller jeg mer mot å tro at du hadde en dårlig jordingsforbindelse på en kabelsko, enn at en tynn ledning på andre siden av motoren oppveide den magnetiske ubalansen.

Jeg hadde nok heller lagt kablene etter boka. Men det viktigste er jo at feilen din forsvant.:thumbsup:

 

 

Selco Racing

Selco Racing

steyr t skrev On 11.6.2022 at 12.13:

Det står i installasjonsmanualene at pluss og minus kabler skal legges inntil hverandre slik at ikke magnetfelter som kan forstyrre motorens elektronikk oppstår. 

Etter MYE feilsøking så fant jeg ut at det var for stor avstand mellom noen av hovedstrømkablene som gikk fra dynamo. Det ble da ett magnetfelt som ga motoren fusk på tomgang .Løsningen hos meg ble å legge opp en ny minuskabel på andre siden av motoren jeg la bare opp en 2,5mm2 som jeg rutet fra batteri og rundt andre siden av motoren, da ble den bra.

Godt poeng som er verdt å prøve. Viktig å lese monterings anvisning for motoren, og å følge den. :thumbsup:

I ditt tilfelle heller jeg mer mot å tro at du hadde en dårlig jordingsforbindelse, enn at en tynn ledning på andre siden av motoren oppveide den magnetiske ubalansen.

Jeg hadde nok heller lagt kablene etter boka. Men det viktigste er jo at feilen din forsvant.:thumbsup:

 

 

Selco Racing

Selco Racing

steyr t skrev On 11.6.2022 at 12.13:

Det står i installasjonsmanualene at pluss og minus kabler skal legges inntil hverandre slik at ikke magnetfelter som kan forstyrre motorens elektronikk oppstår. 

 

Etter MYE feilsøking så fant jeg ut at det var for stor avstand mellom noen av hovedstrømkablene som gikk fra dynamo. Det ble da ett magnetfelt som ga motoren fusk på tomgang .Løsningen hos meg ble å legge opp en ny minuskabel på andre siden av motoren jeg la bare opp en 2,5mm2 som jeg rutet fra batteri og rundt andre siden av motoren, da ble den bra.

Godt poeng som er verdt å prøve. Viktig å lese monterings anvisning for motoren, og å følge den. :thumbsup:

I ditt tilfelle heller jeg mer mot å tro at du hadde en dårlig jordingsforbindelse, enn at en tynn ledning på andre siden av motoren oppveide den magnetiske ubalansen.

Jeg hadde nok heller lagt kablene etter boka. Men det viktigste er jo at feilen din forsvant.:thumbsup:

 

 

Selco Racing

Selco Racing

steyr t skrev On 11.6.2022 at 12.13:

Det står i installasjonsmanualene at pluss og minus kabler skal legges inntil hverandre slik at ikke magnetfelter som kan forstyrre motorens elektronikk oppstår.  Det er i hvertfall lett og raskt og teste ut denne teorien .

 

Etter MYE feilsøking så fant jeg ut at det var for stor avstand mellom noen av hovedstrømkablene som gikk fra dynamo. Det ble da ett magnetfelt som ga motoren fusk på tomgang .Løsningen hos meg ble å legge opp en ny minuskabel på andre siden av motoren jeg la bare opp en 2,5mm2 som jeg rutet fra batteri og rundt andre siden av motoren, da ble den bra.

Godt poeng som er verdt å prøve. Viktig å lese monterings anvisning for motoren, og å følge den. :thumbsup:

I ditt tilfelle heller jeg mer mot å tro at du hadde en dårlig jordingsforbindelse, enn at en tynn ledning på andre siden av motoren oppveide den magnetiske ubalansen.

Jeg hadde nok heller lagt kablene etter boka. Men det viktigste er jo at feilen din forsvant.:thumbsup:

 

 

Selco Racing

Selco Racing

steyr t skrev On 11.6.2022 at 12.13:

Det står i installasjonsmanualene til de fleste motorer at pluss og minus kabler skal legges inntil hverandre slik at ikke magnetfelter som kan forstyrre motorens elektronikk oppstår. jeg har også opplevd tilsvarende feil på andre Mercruiser motorer. Det er i hvertfall lett og raskt og teste ut denne teorien .

 

Etter MYE feilsøking så fant jeg ut at det var for stor avstand mellom noen av hovedstrømkablene som gikk fra dynamo. Det ble da ett magnetfelt som ga motoren fusk på tomgang .Løsningen hos meg ble å legge opp en ny minuskabel på andre siden av motoren jeg la bare opp en 2,5mm2 som jeg rutet fra batteri og rundt andre siden av motoren, da ble den bra.

Godt poeng som er verdt å prøve. Viktig å lese monterings anvisning for motoren, og å følge den. :thumbsup:

I ditt tilfelle heller jeg mer mot å tro at du hadde en dårlig jordingsforbindelse, enn at en tynn ledning på andre siden av motoren oppveide den magnetiske ubalansen.

Jeg hadde nok heller lagt kablene etter boka. Men det viktigste er jo at feilen din forsvant.:thumbsup:

 

 



×
×
  • Create New...