Jump to content

Edit History

s-bgaare

s-bgaare

Beklager til dere alle!

* Jeg fikk ingen FASIT.

 

* Det har gått lang tid.

Da jeg fikk den reparerte Delco-Dynamo i retur og alle problemer med motorstyring og falske alarmer var borte, dro jeg og min familie rett ut i verden på båtferie. Jeg hadde da avtalt at jeg skulle sende Bosch-Dynamoen til Fredrikstad etter ferien. Vi ferierte i 42 døgn innen vi var hjemme igjen. Hadde ikke trøbbel med motorstyring en eneste gang. Alt fungerte toppers og gjør det fremdeles.

 

* Den 2. august 2022 sendte jeg Bosch-Dynamoen til Fredrikstad. Sendte også over via e-post, kvittering med sporingsnummer. Snakket med Jens Holberg i telefon slik at han var klar over forsendelsen. Han lovte å finne ut av hva som var galt med Bosch-Dynamoen, hvorfor strømmen fra denne skapte problemer for styringsenheten til Cumminsmotoren i båten vår. Jens Holberg skulle kontakte meg straks han hadde noe å fortelle. Nå skulle vi få FASIT.

 

Dagene gikk. Jeg hørte ikke noe fra Fredrikstad Vikleverksted, verken e-post eller telefon.

* Den 22/8-22 kl. 0906 ringte jeg, men det ble ikke tid til prat (?).

* Den 23/8-22 kl. 0940 fikk jeg snakke med Jens Holberg. Han hadde ikke målt eller testet dynamoen som han lovte meg. Han hadde videresendt den til sin leverandør i Danmark, i København samt forklart problemet. Der hadde de en stor databenk for testing, utprøving og måling. Der skulle de sjekke Bosch-Dynamoen for så å gi tilbakemelding. J. Holberg ventet stadig på rapport. Nå skulle han purre på resultatet og videreformidle det til meg.

* Den 1/9-22 hadde jeg ikke hørt noe fra Fredrikstad og ringte derfor til J. Holberg kl. 09:57. Da fikk jeg høre at dynamoen ikke leverte nok Amper til å lade batterier og forsyne båt og motor med strøm (?). Dette protesterte jeg på og hevdet at dynamoen ladet helt OK. Denne løsningen ville jeg ikke uten videre godta. Jens Holberg måtte si seg enig med meg. Rett etter jeg hadde kjøpt den fikk Fredrikstad Vikleverksted dynamoen i retur for å regulere opp ladespenningen litt da jeg mente den var for lav. Dette husket Holberg og måtte innrømme at dersom den ikke hadde levert tilstrekkelig Amper ville han ha oppdaget det da. Han skulle på nytt henvende seg til leverandøren i Danmark, denne gang via e-post og med kopi til meg. Fine greier...

 

Dagene gikk, men jeg fikk aldri kopi av noen e-post.

* Den 6/9-22 kl. 1442 ringte jeg Fredrikstad Vikleverksted igjen. Nå fikk jeg ei ny historie. Jens hadde ikke sendt noen e-post, men hadde snakket med Danmark på telefon. Denne gang ble det ei ny historie. Bosch-Dynamoen hadde for stor AC-lekkasje. Dette var årsaken til at min Cumminsmotor fikk problemer med Bosch-Dynamoen.

Imidlertid har jeg fått refundert kjøpesummen for Bosch-Dynamoen. Behøvde ikke be om det. Tilbudet kom fra Fredrikstad.

 

Beklager nok en gang! Det ble ingen FASIT. Skulle gjerne hatt det. Jeg har nok vært for naiv. Burde ha gjort ting litt annerledes.

 

Imidlertid, selv om jeg er skuffet, må jeg takke Fredrikstad Vikleverksted for i utgangspunktet å hjelpe meg med fremskaffing av ny Bosch-Dynamo, senere regulere ladespenningen på denne og så til slutt å reparere Delco-Dynamoen slik at den ble som "ny".

 

Jeg vil også takke dere alle sammen som har bidratt til at jeg/vi fant ut at det var noe riv-ruskende-gale med dynamostrømmen fra Bosch-Dynamoen..., noe som førte til reparasjon av Delco-Dynamo og en herlig båtferie for min familie og meg.

Tusen hjertelig takk til dere alle! Det er godt at dere bryr dere!

 

Med vennlig og takknemlig hilsen s-bgaare

 

 

 

 

 

 

s-bgaare

s-bgaare

Beklager til dere alle!

* Jeg fikk ingen FASIT.

 

* Det har gått lang tid.

Da jeg fikk den reparerte Delco-Dynamo i retur og alle problemer med motorstyring og falske alarmer var borte, dro jeg og min familie rett ut i verden på båtferie. Jeg hadde da avtalt at jeg skulle sende Bosch-Dynamoen til Fredrikstad etter ferien. Vi ferierte i 42 døgn innen vi var hjemme igjen. Hadde ikke trøbbel med motorstyring en eneste gang. Alt fungerte toppers og gjør det fremdeles.

 

* Den 2. august 2022 sendte jeg Bosch-Dynamoen til Fredrikstad. Sendte også over via e-post, kvittering med sporingsnummer. Snakket med Jens Holberg i telefon slik at han var klar over forsendelsen. Han lovte å finne ut av hva som var galt med Bosch-Dynamoen, hvorfor strømmen fra denne skapte problemer for styringsenheten til Cumminsmotoren i båten vår. Jens Holberg skulle kontakte meg straks han hadde noe å fortelle. Nå skulle vi få FASIT.

 

Dagene gikk. Jeg hørte ikke noe fra Fredrikstad Vikleverksted, verken e-post eller telefon.

* Den 22/8-22 kl. 0906 ringte jeg, men det ble ikke tid til prat (?).

* Den 23/8-22 kl. 0940 fikk jeg snakke med Jens Holberg. Han hadde ikke målt eller testet dynamoen som han lovte meg. Han hadde videresendt den til sin leverandør i Danmark, i København samt forklart problemet. Der hadde de en stor databenk for testing, utprøving og måling. Der skulle de sjekke Bosch-Dynamoen for så å gi tilbakemelding. J. Holberg ventet stadig på rapport. Nå skulle han purre på resultatet og videreformidle det til meg.

* Den 1/9-22 hadde jeg ikke hørt noe fra Fredrikstad og ringte derfor til J. Holberg kl. 09:57. Da fikk jeg høre at dynamoen ikke leverte nok Amper til å lade batterier og forsyne båt og motor med strøm (?). Dette protesterte jeg på og hevdet at dynamoen ladet helt OK. Denne løsningen ville jeg ikke uten videre godta. Jens Holberg måtte si seg enig med meg. Rett etter jeg hadde kjøpt den fikk Fredrikstad Vikleverksted dynamoen i retur for å regulere opp ladespenningen litt da jeg mente den var for lav. Dette husket Holberg og måtte innrømme at dersom den ikke hadde levert tilstrekkelig Amper ville han ha oppdaget det da. Han skulle på nytt henvende seg til leverandøren i Danmark, denne gang via e-post og med kopi til meg. Fine greier...

 

Dagene gikk, men jeg fikk aldri kopi av noen e-post.

* Den 6/9-22 kl. 1442 ringte jeg Fredrikstad Vikleverksted igjen. Nå fikk jeg ei ny historie. Jens hadde ikke sendt noen e-post, men hadde snakket med Danmark på telefon. Denne gang ble det ei ny historie. Bosch-Dynamoen hadde for stor AC-lekkasje. Dette var årsaken til at min Cumminsmotor fikk problemer med Bosch-Dynamoen.

Imidlertid har jeg fått refundert kjøpesummen for Bosch-Dynamoen. Behøvde ikke be om det. Tilbudet kom fra Fredrikstad.

 

Beklager nok en gang! Det ble ingen FASIT. Skulle gjerne hatt det. Jeg har nok vært for naiv. Burde ha gjort ting litt annerledes.

 

Imidlertid, selv om jeg er skuffet, må jeg takke Fredrikstad Vikleverksted for i utgangspunktet å hjelpe meg med fremskaffing av ny Bosch-Dynamo, senere regulere ladespenningen på denne og så til slutt å reparere Delco-Dynamoen slik at den ble som "ny".

 

Jeg vil også takke dere alle sammen som har bidratt til at jeg/vi fant ut at det var noe riv-ruskende-gale med dynamostrømmen fra Bosch-Dynamoen..., noe som førte til reparasjon av Delco-Dynamo og en herlig båtferie for min familie og meg.

Tusen hjertelig takk til dere alle! Det er godt at dere bryr dere!

 

 

 

 

 

 



×
×
  • Create New...