Pangtjohei Startet 5.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2022 (redigert) Hei. Har kjøpt meg en båt hvor det står en BMW D636TA motor i. Ser av gamle poster på forumet at folk referer til Solbergs motor ift kjøp av deler.. ringte ditt, men han var det ikke noe hjelp å få av... Hvilken motor forhandler bruker dere som ennå har slike motorer i båtene deres? Redigert 5.Mai.2022 av Pangtjohei (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 5.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 (redigert) Noe spesielt du er på jakt etter? Ravnsgarage.no har mye deler til disse. Velg mercruiser t.o.m 2015 i delekatalog. Så finner du 636 nedover i lista? Redigert 5.Mai.2022 av stian22i (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pangtjohei Svart 5.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 Takk for svar! Skal bare ha tak i litt pakninger og O ringer ifm varmeveksler sjau. ? Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 5.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 Åja. Det kan du bare kjøpe på tess eller lignende. Mye billigere det. Har akkurat gjort det samme på min andre veksler? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 5.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 (redigert) ? Redigert 5.Mai.2022 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 Du får det meste du trenger her fortsatt, tror jeg. Jeg bestilte de samme o-ringene for noen år siden, og de kom i posten ganske kjapt. Kostet ikke allverden heller. Det er litt forskjellige typer o-ringer du trenger. Er litt forskjellig farge og egenskaper på de. Men husker ikke hvem som skal hvor lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Pangtjohei Svart 5.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 Takk for nyttig info. Det står i verkstedhånbdboka at olje/ vann kjøler skal demonteres først!? Så står det på demontering at olje/vann kjøler skal remonteres først.. har laget meg en tærsj for å skru dem ut, men virker som at den sitter ganske godt. Men ihht forrige eier så har dem ikke vært ute på masse år, så det er vell ikke annet å forvente. Sitér dette innlegget Link to post
Pangtjohei Svart 5.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 stian22i skrev for 5 timer siden: Åja. Det kan du bare kjøpe på tess eller lignende. Mye billigere det. Har akkurat gjort det samme på min andre veksler? Har du samme type veksler? Stemmer det ihht verkstedhånbdboka at olje/vann kjøler skal demonteres først? Denne skulle visst åsså remonteres først.. Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 5.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 Er ikke så viktig hvem som tas ut først. På den første jeg overhalte kom kjøleren lett ut. Da tok jeg olje/vann først. På den andre satt dem veldig, da måtte jeg ta vann/vann først. Men ja, olje/vann må monteres først da vann/vann skal inni oljekjøleren. Sitér dette innlegget Link to post
Pangtjohei Svart 5.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 Takk for info. Hva rengjør du dem med? Sitér dette innlegget Link to post
stian22i Svart 5.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2022 Har brukt både systemrens og saltsyre. Likt resultat. Skyll godt etterpå. Blåste også med luft. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.