Jump to content

Hvor kjøper man deler til BMW D636TA

Pangtjohei

Recommended Posts

Hei. Har kjøpt meg en båt hvor det står en BMW D636TA motor i. Ser av gamle poster på forumet at folk referer til Solbergs motor ift kjøp av deler.. ringte ditt, men han var det ikke noe hjelp å få av... Hvilken motor forhandler bruker dere som ennå har slike motorer i båtene deres?

Redigert av Pangtjohei (see edit history)

Du får det meste du trenger her fortsatt, tror jeg. Jeg bestilte de samme o-ringene for noen år siden, og de kom i posten ganske kjapt. Kostet ikke allverden heller. Det er litt forskjellige typer o-ringer du trenger. Er litt forskjellig farge og egenskaper på de. Men husker ikke hvem som skal hvor lenger.

Takk for nyttig info. Det står i verkstedhånbdboka at olje/ vann kjøler skal demonteres først!? Så står det på demontering at olje/vann kjøler skal remonteres først.. har laget meg en tærsj for å skru dem ut, men virker som at den sitter ganske godt. Men ihht forrige eier så har dem ikke vært ute på masse år, så det er vell ikke annet å forvente.

stian22i skrev for 5 timer siden:

Åja. Det kan du bare kjøpe på tess eller lignende. Mye billigere det. Har akkurat gjort det samme på min andre veksler?

Har du samme type veksler? Stemmer det ihht verkstedhånbdboka at olje/vann kjøler skal demonteres først? Denne skulle visst åsså remonteres først..

Er ikke så viktig hvem som tas ut først. På den første jeg overhalte kom kjøleren lett ut. Da tok jeg olje/vann først. På den andre satt dem veldig, da måtte jeg ta vann/vann først. 

Men ja, olje/vann må monteres først da vann/vann skal inni oljekjøleren. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...