Gudrun Startet 6.Mai.2022 Del på Facebook Startet 6.Mai.2022 (redigert) For de som er på bergenstraktene mellom 4-7 august i år kan du få oppleve arrangementet "Fjordsteam". Norske og utenlandske fartøy, motorer, busser, brannbiler og vet ikke hva samles i Bergen. Tidligere år har det endt opp med et folkehav uten like. Bare et tips hvis du sitter med tom kalender for de dagene i sommer. https://fjordsteam.no/ En link til saken i avisen ba.no som er åpen når dette skrives. Men de pleier å lukke de utpå formiddagen når interessen øker på... Dessverre, Vel er lov å håpe... https://www.ba.no/nitti-dager-til-sa-braker-det-los/s/5-8-1893596 Redigert 6.Mai.2022 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 30.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2022 Løfter denne sånn i tilfelle: Torsdag braker det løs i Bergen med arrangemnentet "Fjordsteam 2022"- For små og store. Mesteparten foregår på Vågen. Pågår til søndag. Vedlagt oversikt: Program-fjodsteam.pdf (fjordsteam.no) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 30.Juli.2022 Del på Facebook Svart 30.Juli.2022 Jeg ser værmeldingen ikke er den beste, men dette blir bra :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 4.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2022 (redigert) Mye flotte eldre skuter som har seilt forbi på vei mot Bergen og Fjordsteam. Værmeldingen for dagen var ikke allverden men nå lysner det litt. Artig å se taubåten Elbe Fant et klipp med den: Redigert 4.August.2022 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 5.August.2022 Del på Facebook Svart 5.August.2022 Mye fint å se på Vågen i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 5.August.2022 Del på Facebook Svart 5.August.2022 (redigert) Litt refleksjoner på en fredagskveld, etter å ha kikket på båtene i Bergen: Jeg lurer på hvor lenge man kan holde disse båtene og slike arrangement som dette gående. Mange av båtene er drevet ved hjelp av dugnadsinnsats. Jeg har litt erfaring med å prøve å få folk til å stille opp på dugnad i andre sammenhenger. Det er ofte vanskelig i seg selv. Men med slike gamle båter holder det ikke nødvendigvis med innsatsvilje heller, man trenger kunnskap. Dagens dugnadsgjeng er gjerne pensjonister som har tilegnet seg kunnskapen gjennom et langt og praktisk yrkesliv, gjerne til sjøs. Min generasjon (født på 70tallet og senere) glimrer med sitt fravær. Det er sikker flere grunner til det. Men klarer man å rekruttere nye folk som kan overta etterhvert som dagens mannskap faller fra? Jeg håper det, men er neimen ikke så sikker. Vil interessen, innsatsviljen og kunnskapen strekke til i kommende tiår? Redigert 5.August.2022 av Korsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 5.August.2022 Del på Facebook Svart 5.August.2022 Her var det mye flott kystkultur og flotte båter å se! Når det gjelder spørsmålet ditt har ikke jeg noe ekspertsvar, men jeg er medlem i et kystlag der jeg ser - selv om jeg ikke har vært så aktiv der - at det er en god del yngre folk i 20- og 30-årene som er aktive medlemmer. Så jeg tror det er håp, men om det er nok har jeg ingen formening om, for det er et veldig viktig poeng du har! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.