Weekendmoe Startet 6.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2022 Skal bygge på med et ekstra solcellepanel. Pt har jeg Lensun 100w mono panel, men tenkte å bygge på med et ekstra 50w panel. På Targa er det lagt klar kobling for dette, men hva slags plugg må jeg kjøpe for å kunne koble til panelet? Virker som om alt kommer med mc4.... Har funnet et panel som virker å ha ca samme spenning (18v vs 17,5v maks spenning). Selvfølgelig utsolgt hos Provolt. Nye panelet kan maks være 64x75cm ca. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 6.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2022 det er en gjennomføring til f.eks lanterner. biltema har noe nesten identisk.De har ofte en begrensing på antall ampere de takler, normalt en 3-5amp, så ville ikke brukt det til noe kraftig panel. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Weekendmoe Svart 6.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2022 Taskeladden skrev 52 minutter siden: det er en gjennomføring til f.eks lanterner. biltema har noe nesten identisk.De har ofte en begrensing på antall ampere de takler, normalt en 3-5amp, så ville ikke brukt det til noe kraftig panel. Takk for tipset! https://www.biltema.no/batutstyr/elektrisk-utstyr/kontakter/dekkskontakt-3-a-2000018008 Tror jeg fant den gitt. Maks 3A. Blir litt tja og ha ser jeg. Kablingen er godt dimensjonert og panelet er bare 50W. Maks ladespenning for panelet med MPPT er oppgitt til 3,42. Dvs litt over pluggens begrensning, men panelet vil sitte under en bøyle med noe utstyr på, så sola vil aldri treffe rett på uten noen skyggefelt. Kikket på mppt`en og den viste snaut 4A på 100w panelet når sola står litt skrått på. Litt usikker på om jeg skal skru ut kontakten og bytte til en innfelt mc4 kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2022 Hvis det passer med lengden på den ferdige kontakten på panelet så er det jo greit med innfelt MC-4. Hvis ikke er dette et rimelig alternativ med spec 13A: https://www.clasohlson.com/no/Kontakt-til-solpanel,-2-polet/p/36-5195 Sitér dette innlegget Link to post
frankive Svart 2.August.2022 Link til dette innlegget Svart 2.August.2022 Var det noen som hadde en link til innfelte MC4-kontakter? Jeg finner ikke noen ting.. tenkte jeg skulle ha noen utendørs, slik at jeg kunne koble på sammenleggbare solcellepaneler ved behov Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 MC4 tang, type LY - Kr 395 (sparelys.no) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.