Selco Racing Svart 22.Mai.2022 Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 Den starter jo på startgass, så vidt jeg har forstått. Da har du en viss kompresjon og gnist, og er ikke langt unna mål. Mangler bare riktig mengde bensin. Ikke for mye og ikke for lite. Feilsøking er moro, så det lønner seg å bruke lang tid, så en har det moro lenge.👍 Sitér dette innlegget Link to post
båtgutten22 Svart 22.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 Passe lei av å skru og feilsøke og ditt og datt på denne motoren . Vi tok å kobla slangen på bensinfilteret som går til forgasserene . Så pumpet vi litt bensin slik at det kom litt ut av filteret . når vi kinnet motoren så kom det nesten ingenting ut av bensinpumpa. er det det som er feilen? og hvor kan jeg kjøpe ny? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 22.Mai.2022 Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 båtgutten22 skrev 54 minutter siden: Passe lei av å skru og feilsøke og ditt og datt på denne motoren . Vi tok å kobla slangen på bensinfilteret som går til forgasserene . Så pumpet vi litt bensin slik at det kom litt ut av filteret . når vi kinnet motoren så kom det nesten ingenting ut av bensinpumpa. er det det som er feilen? og hvor kan jeg kjøpe ny? Dersom du har sjekket at du kan blåse gjennom ene veien men ikke andre veien er sikkert ventilene ok. Da kan du splitte pumpa og skifte membran. Skulle være kurant å få tak i denne. Pumpa virker ved at gummimebranen får pulserende trykk fra veiv på ene sida, på andre sida er det enveisventil inn og ut slik at når membranen flekser så pumpes det bensin. Er det hull i membranen så blir det ikke mye pumping. Du kan også prøve å blåse inn innløpet mens du dekker utløpet. Lekker det av da (ut utløpet som skal være koplet til veivhus) er det gjennom membranen (ikke bruk trykkluft, kun munnen). Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 22.Mai.2022 Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 båtgutten22 skrev for 3 timer siden: når vi kinnet motoren så kom det nesten ingenting ut av bensinpumpa. er det det som er feilen? Nei, er ikke det som er feilen, forhindrer ikke start av motoren så lenge flottørhuset er fullt. Det merker du ved at pumpeblæra blir hard. Blir ikke blæra hard, har du lekkasje eller feil på blæra. Blæra kan også brukes kontinuerlig i nød, ved feil på vacuum pumpe. Ikke bytt deler på måffå. Tenk på verdens ressurser. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.Mai.2022 Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 TS. skrev for 2 timer siden: båtgutten22 skrev for 6 timer siden: når vi kinnet motoren så kom det nesten ingenting ut av bensinpumpa. er det det som er feilen? Nei, er ikke det som er feilen, forhindrer ikke start av motoren så lenge flottørhuset er fullt. Det merker du ved at pumpeblæra blir hard. Blir ikke blæra hard, har du lekkasje eller feil på blæra. Blæra kan også brukes kontinuerlig i nød, ved feil på vacuum pumpe. @båtgutten22 kan du bekrefte at du har åpnet tappeskruen i bunnen av forgasserene og pumpet på blæra og at det kom rikelig mengde bensin ut når du pumpet ? (jeg trenger å vite om jeg har forstått deg riktig) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.Mai.2022 Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 båtgutten22 skrev for 6 timer siden: når vi kinnet motoren så kom det nesten ingenting ut av bensinpumpa. er det det som er feilen? Så lenge motoren ikke starter, dersom du pumper konstant på blæra så er det 99% sikkert at det ikke er bensinpumpa som er skyld i at motoren ikke starter. Når gikk motoren skikkelig sist? Hva ble gjort med motoren i tiden mellom at den gikk bra, og til problemene begynte? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 22.Mai.2022 Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 Enig i at den burde starte med fullt flottørhus enten pumpa virker eller ikke.. Det mest slitsomme problemet jeg har hatt med utenbords var vann i bensinen, og det artet seg ca slik som beskrevet her. Med bensin fra annen tank og fullstendig åpning/renblåsing av forgasser og slanger/pumpe etc ble den like fin. Men tok meg utallige drag og mye bannskap før jeg kom dit. Halvliteren med vann på tanken var umulig å se gjennom påfyllingshullet (løs tank i rød plast) og det lurte meg lenge 😂 Sitér dette innlegget Link to post
båtgutten22 Svart 23.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2022 hei igjen, det kommer bensin ut av tappeskruen når jeg pumper. Det renner og bensin ut av overflodshullene og dette skjer i ca 1 minutt helt til bensinblæra blir myk igjen. mulig jeg justerte flottørhøyden litt for høgt , men selv om jeg bøyer flottøren til der den var i begynnelsen 17,46mm som det står i manualen, så vil den ikke starte. Starter kun med startgass. forbanna irriterende Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Mai.2022 Del på Facebook Svart 23.Mai.2022 Om det kommer bensin ut av overflodshullene, så drukner du vel motoren i bensin? Da tror jeg du enten har feil justert flotør eller deffekt flotørventil. Sitér dette innlegget Link to post
båtgutten22 Svart 23.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2022 @dieselfandet gikk perfekt da vi testa båten i mars. Men den gikk på så høyt turtall da den var i nøytral. Vi tok og justere blandeskruene på begge forgassere helt til vi fikk en deilig gange. Så stoppet vi motoren og tok kveld. Dagen etterpå, med motoren på land og med vann på, ville den ikke starte. Kom liten smell nede ved eksos, og hørtes ut som den tente i 1 sekund , etter det har det ikke vært noe liv. Ingenting, ikke så lite som et puff engang . Starter kun med startgas men stopper uten. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 23.Mai.2022 Del på Facebook Svart 23.Mai.2022 båtgutten22 skrev 39 minutter siden: den gikk på så høyt turtall da den var i nøytral. Vi tok og justere blandeskruene på begge forgassere helt til vi fikk en deilig gange. Så stoppet vi motoren og tok kveld. Dagen etterpå, med motoren på land og med vann på, ville den ikke starte. Vil du ta bilde av forgassere fra begge sider og sette en pil på den du kaller blandeskrue? De andre bildene du har vist oss er sylskarpe så dette skal vi finne ut av. Du svarer veldig klart på spørsmål vi stiller og da er det ekstra hyggelig å prøve å hjelpe 👍 Sitér dette innlegget Link to post
båtgutten22 Svart 23.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2022 Heisann. Hvit pil er de jeg kaller blandeskrue. En gang , etter motoren sluttet å fungere , og jeg prøvde å kinne motoren, så spruta det litt bensin ut av det lille hullet i første forgasser (rød ring) . Utrulig kjedelig da vi har fått hjelp av mange mange fagmenn men Ingen finner ut av det, båtsesongen min skulle ha begynt i april. Vi har prøvd å starte med hånd over første forgasser, den suger luft men ikke bensin ut av det røret i midten. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Mai.2022 Del på Facebook Svart 24.Mai.2022 Det høres ut til at dere har justert dere helt ut på viddene her, både med flottørnivå og blandeskruer. Jeg ville gått tilbake til fabrikkinnstillinger og tatt det derfra. Det er fryktelig usannsynlig at du skulle ha samme mekaniske feil på begge forgasserne. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
båtgutten22 Svart 24.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2022 Har justert de tilbake til fabrikkinnstillingene . Ikke vanskeligt. 17,46mm mellom flotør og forgasser når forgasser er oppned. Og 1,25 tørn ut med blandeskruene fra tettsittende posisjon. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.Mai.2022 Del på Facebook Svart 24.Mai.2022 båtgutten22 skrev On 23.5.2022 at 17.44: Heisann. Hvit pil er de jeg kaller blandeskrue. En gang , etter motoren sluttet å fungere , og jeg prøvde å kinne motoren, så spruta det litt bensin ut av det lille hullet i første forgasser (rød ring) Er det bildet i første innlegg som du har tegnet rød ring og hvit pil? Jeg ser kun en hvit ring ?? Kan andre bekrefte om det er bare hos meg det er greier? Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 24.Mai.2022 Del på Facebook Svart 24.Mai.2022 (redigert) Kanskje en klassiker: "Rusk i forgasser"? Skru ut blandingsskruen, blås igjennom hullet, sett inn skruen igjen til fabrikkinnstilling. Da kan du også sjekke om skruen har vært skrudd for hardt til og fått en grad rundt spissen. Har den det, bør den byttes. Ser heller ikke noen blandingsskrue på bildene. Redigert 24.Mai.2022 av paxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.