Jump to content

Doble viskerarmer, biltema blader som ikke selges lengre - festes med å skru

tfast

Recommended Posts

Hei

Har en Birchwood med doble viskerarmer, men disse viskerbladene har ikke biltema lengre.  Denne er litt bredere og dagens viskere passer ikke inn.

Selve adapteret har betegnelsen 183 701 og WE 3
Noen som vet hvor vi kan få adaptere som passer til andre viskere eller viskere som passer til dette swf adapteret? 
Ikke enkelt å finne ved søk, 

20220423_181341.jpg

20220423_183153.jpg

20220423_183205.jpg

20220423_181346.jpg

2022-05-07_08-49-30.png

Redigert av tfast
more information (see edit history)

Når jeg har vert i liknende situasjon, ikke funnet rett viskerblad, så har jeg ved flere anledninger byttet kun viske-gummiem. Da kjøper jeg et nytt blad av passende lengde, demonterer, og flytter gummi fra ny til gammelt blad. 

Usikker om det vil fungere i ditt tilfelle, men kan være en tanke. 

Lars H. skrev for 2 timer siden:

I "gamle dager" kjøpte jeg viskergummi til bilen i løs vekt.

"I gamle dager" var alt mer basert på at man skulle gjøre mer selv.

Nå er det snart ikke lov å gjøre noe som helst selv lenger.

Stakkars den oppvoksende generasjon, som må ha hjelp til både det det ene og andre, som vi "gamlinger" lærte oss å gjøre og gjorde selv, og som de ikke kan gjøre fordi det ikke "er lov".

@tfast Jeg har en lignende løsning, men uten den plastadapteren mellom. Armen går utenpå selve viskeren og er festet med skrue gjennom viskeren. 

Disse biltemaviskerene må tilpasses for å passe. Jeg borer ut tappen som går gjennom viskeren og bruker hullet til å feste viskeren til armen med gjennomgående skrue. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

tfast skrev for 15 timer siden:

Denne er litt bredere og dagens viskere passer ikke inn.

Selve adapteret har betegnelsen 183 701 og WE 3
Noen som vet hvor vi kan få adaptere som passer til andre viskere eller viskere som passer til dette swf adapteret? 
Ikke enkelt å finne ved søk, 

Du skriver ikke hvor lange pusserbladene er men jeg antar de er 80 cm.
I såfall heter de Bosch N82.
Beklager å måtte linke til en "rusisk" side eller hva det måtte være men det virker som de fleste bare bruker illustrasjonsbilde på nettsidene sine

Litt som gulost er gulost.
Her er N82 og adaptrene som følger med 

https://www.skroutz.gr/s/11581125/Bosch-N82.html

Jeg kjøper mine på Mekonomen Tønsberg og jeg lurer ikke på hvorfor Tønsberg som eneste butikk i kjeden har disse på lager.
Har tipset flere som lurer på det samme i havna så da har vel antall solgte blader blitt høyt nok.
Uansett så leverer vel Mekonomen det meste til dagen etter hvis man bestiller av de.
https://www.mekonomen.no/viskerblad-bosch-n82-1pk-bosch-10155705

Er kanskje ikke noe mer å utbrodere men klarer ikke helt å la være å nørde litt til.
Disse pusserbladene passer også til lastebiler og anleggsmaskiner så derfor er de litt grøvre og breiere.
Så att de er litt bredere har ikke noe å gjøre med dagens viskere som ikke passer inn.
Så ville tro de var i hylla også hos de som driver med dette. 

Redigert av pipe (see edit history)

Regner med det er fjærer som trykker viskerblad inn mot rute her også. Kan være en ide å vurdere nye viskerarmer også hvis de er gamle? Bytta noen doble på en Fairline for et par år siden. De så ikke så ille ut før jeg vippet de ut og så på baksiden. Der var fjær rustet bort og lakk sto igjen uten stål på innsiden på deler av armene.

Men igjen. Er de hele og fine og funksjonelle så blir det kanskje unødvendig.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...