ND4SPD Startet 7.Mai.2022 Del på Facebook Startet 7.Mai.2022 På den ene båten min har jeg skyve vinduer i pleksiglass. Det er en slags pakning som tetter mot vinduet som jeg skyver. Pakningen er ikke vanlig gummi. Det ser mer ut som finhåret børste. Den er tørr og går tregt. Hvordan smører jeg den så den blir smidig igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 7.Mai.2022 Del på Facebook Svart 7.Mai.2022 Silikonspray Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.Mai.2022 Del på Facebook Svart 7.Mai.2022 En slik finhåret pakning skal ikke smøres, da blir det bare klin. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 7.Mai.2022 Del på Facebook Svart 7.Mai.2022 Den har ikke gummi nederst i sporet da? Brukte med hell slik teflon/PTFE antifriksjonsspray på skyvedører i tidligere båt. Den samler mindre støv enn silikon Sitér dette innlegget Link to post
ND4SPD Svart 7.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2022 Får prøve med litt teflon/silikon Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 8.Mai.2022 Del på Facebook Svart 8.Mai.2022 (redigert) Slettet selv. Redigert 8.Mai.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Mai.2022 Del på Facebook Svart 9.Mai.2022 Silikonspray smører uten at det blir klissete. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 10.Mai.2022 Del på Facebook Svart 10.Mai.2022 På glasstak på biler er det kun grafitt som skal brukes ikke noe oljeklin! rekner med det er slike glideflater på det vinduet? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
index Svart 10.Mai.2022 Del på Facebook Svart 10.Mai.2022 -morten- skrev 31 minutter siden: På glasstak på biler er det kun grafitt som skal brukes ikke noe oljeklin! Er det noen som har foreslått oljeklin her? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MIMA IV Svart 10.Mai.2022 Del på Facebook Svart 10.Mai.2022 (redigert) Noen som vet hva denne pakningen heter? Har tilsvarende på skyvevinduet ved førerposisjonen på vår NW 390 som begynner å bli slitt. Skulle gjerne ha byttet denne. Er det en form for børstelist? Redigert: Etter et lite søk fant jeg disse to: https://cdon.no/bygg-verktoy/selvklebende-forsegling-borstelist-for-hjemmedor-vinduslyd-stripetetning-p-71525709 https://www.fruugo.no/borstetetning-vaerstripe-for-vindu-og-dor-selvklebende-filt/p-67969110-136397648?language=no&ac=croud&gclid=Cj0KCQjwmuiTBhDoARIsAPiv6L9hPhoObEJjgKiaUXcbUmBFTw-scEBeuWCE3eQx3r-Bd83SGHvcUgkaAnSLEALw_wcB Bare å komme seg i båten og få målt bredden på lista. Redigert 10.Mai.2022 av MIMA IV (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Mai.2022 Del på Facebook Svart 10.Mai.2022 45 minutes ago, index said: Er det noen som har foreslått oljeklin her? Nei var bare en reminder, for da får du problem med støv skitt osv.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
index Svart 10.Mai.2022 Del på Facebook Svart 10.Mai.2022 Det beste er å skifte pakning da, trege vinduer indikerer at hårene på pakningen er slitt bort enkelte steder. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.