Jens_P
erper skrev On 6.7.2022 at 9.54:Takk Jens.P
Da er det rart at oljetrykk og kjølelampen virker ved lystest men ikke når jeg skrur på tenningen.
Oljetrykk og lading kommer på ved tenning på, ikke lampe for høy temperatur. Oljetrykk og temperatur kommer på ved test, usikker på ladelampe.
Hva med vann i drivstoff- lampen? Skulle den lyst opp når jeg skrur på tenningen eller skal denne lyse kun når det faktisk er vann i drivstoff?
Denne lyser ikke ved tenning på, heller ikke ved test. Dersom gløding er montert (normalt ikke montert) lyser denne mens det gløder.
Dødmannsknappen virker heller ikke. For motoren går selv om knappen stor på off(er nede)
Fungerer ikke hos meg heller. Bryter er beregnet på å bryte tenning på bensinmotor, motsatt funksjon av det som trengs på diesel.
For dersom sensorene som sitter på motoren hadde vært ødelagt så skulle vel lampen(e) ha lyst og varslet om dette?
Ikke nødvendigvis, hvis sensor ikke lukker vil det ikke komme lys.
Jeg har printet ut wiring diagram og skal se om det kan være noe som er feilkoblet rett og slett.
Noen innspill på hva det kan være gærnt?
Løse ledninger? Dashbord på min Weekender er et skjærereir som er nær umulig å få oversikt over og trang tilkomst. Motorrom er også unormalt trangt. Føler at bare det å ta i det elektriske skaper feil.
Virker som problemet er felles for flere lamper, så ville lett etter ting som er felles. Er også en kabelstokk mellom motor og dashbordet, mener det er multiplugg for denne både på motor og i dashbord. Kabelstokk kan ha fått skade. Jeg har ikke opplevd problemer med multiplugger, men kan jo være dårlig kontakt her.
Mine tanker.
Har kommentert i sitatet.