Arve A. Startet 8.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2022 Har en 2006 Yamaha 30 som plutselig begynte å hoste/fuske. har skiftet plugger og en coil. har prøvd med en annen tank og nytt bensinfilter. forgasserne er justert ihht manual motor starter og går fint, men så hoster den som om det var mottrykk i eksos noen som har vært bort i lignende og har noen gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 8.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2022 Sjekk reedventilene. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2022 Arve A. skrev 14 minutter siden: men så hoster den som om det var mottrykk i eksos Den teorien ville jeg lagt bort Ta av en og en tennplugg mens motoren går på 1000 omdr og lytt om den mister like mye turtall på alle pluggene. Dette for å identifisere hvilken sylinder du har problemer med. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2022 Jeg ville uansett begynt med å rengjøre forgasserne. Før evt videre feilsøking. Feilen ligger svært ofte der. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Arve A. Svart 9.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2022 Takker for gode tips. Skal sjekke ut tenning på hver sylinder og ta av forgassere og rense godt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2022 Legg gjerne ut en video av hostingen. Og når oppstår det? På tomgang etter oppstart eller når du gir gass? Min erfaring med disse 3syl motorene om de ikke går skikkelig på alle sylindrene er at feilsøking på tomgang med å ta av en og en plugghette kan være forvirrende. Sjekk også pluggene - de skal ha ca like mye sot - er feks den nederste veldig mye renere enn de andre 2 så kan det være tegn på vanninntrenging gjennom tetninga nederst på veiva. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Selco Racing Svart 9.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2022 dieselfan skrev for 18 timer siden: Ta av en og en tennplugg mens motoren går på 1000 omdr og lytt om den mister like mye turtall på alle pluggene. Dette for å identifisere hvilken sylinder du har problemer med. Denne metoden er mye brukt, men er forbundet med risiko for skade på elektronikk. Hvor skal energien/gnisten lade seg ut til jord, om ikke gjennom høyspent pluggen. Muligheten blir da utlading til jord gjennom elektronikk. I tillegg kan det også oppstå skade på personell. Jfr HMS. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2022 TS. skrev 43 minutter siden: Muligheten blir da utlading til jord gjennom elektronikk. I tillegg kan det også oppstå skade på personell. Jfr HMS. Takk TS. HMS er viktig. Flott at du fronter det. ? Sitér dette innlegget Link to post
Arve A. Svart 10.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2022 Takker for all hjelp. Det var den ene forgasseren som var problemet, spjeldet stod fast åpent. Virker bra nå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.