Lenasmartin20 Startet 9.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2022 Skal montere Quick balder ankervinsj og 12 mm blytau! Har tenkt 10 kg Bruceanker og denne ankerrulla på platformen https://ahoy.no/fortoy/anker-dregg/dregg-ankervinsj/ankerrulle/ankerrulle-for-inntil-15-kilo-syrefast Trenger jeg svivel mellom anker og blytau? Noen som har quick balder med blytau og vil dele erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2022 (redigert) Om det er Qick Balder eller annen vinsj er vel ikke viktig.... Jeg har blytau og vinsj og ser ikke behov for noen svivel. Med kjetting er situasjonen selvsagt en annen da kjettingen tvangstyres i kabelaret. Redigert 9.Mai.2022 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 9.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2022 Svivel på blytau er vel ikke nødvendig, eller sågar en ulempe (et ledd til som kan svikte). Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 9.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2022 Jeg ville montert svivel. Har selv, (og bekjente) som har opplevd at tauet tvinner seg ved bruk. Resultatet har vært at tauet kiler seg fast når man slipper ut anker etter en stund. Til vårt bruk oppveide klart svivel risikoen for et svakt ledd. Sitér dette innlegget Link to post
frankive Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 jeg har quick balder i i baugen med blytau og 7,5kg bruce. trenger ikke svivel. virker som enden på bruce automatisk greier å tilpasse seg ankerrullen på snedig vis. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 9.August.2022 Link til dette innlegget Svart 9.August.2022 Om tauet tvinner seg veldig mye, kan du slippe ut hele sulamitten på dypt vann og la det snurre til det er i orden igjen. Dette kan være problematisk å gjøre med lang og tung kjetting, da vinsjen kan få problemer med å dra det opp igjen. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.