C2CV Startet 9.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2022 I bunnen av motorrommet i min Scand Baltic sitter det et Racor filter med glassbunn. I denne bunnen sitter det to plugger for drenering. Da plasseringen er så lav at man må vite hva man gjør med bind for øynene, spør jeg her før flommen av diesel blir et problem: Hvem av disse to pluggene løsner man for å få ut grums i se-glasset og hvordan gjøres dette uten risiko for "blow out" i et område der man ikke kan se hva som skjer: Den med 6-kant eller den med en rørstump for slangepåkobling? Om det er den med rørstumpen, er det da noen spesielle trikes eller er det bare å skru opp til det renner? Hvordan bytter man filterinnsats enkelt?Er det vanlig å skru filterholderen løs fra veggen og få hele greia opp for å kunne jobbe enklere? Har ingen peiling på dette filteret, derfor disse banale spørsmålene. Takknemlig for svar. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2022 Den som har nippel til tappeslange Den andre er beregnet til vannsensor Men.... du har 70 postinger og enda ikke lest reglene for å poste på Forumet? https://baatplassen.no/i/terms#baatforumet Under seksjonen for etikette kan de lese at å skrive med kun store bokstaver er ikke ok. Sitér dette innlegget Link to post
C2CV Svart 9.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2022 Takk for svar! Kommer til å ta filtersystemet løs fra veggen for å få det så høyt opp at det kan jobbes med. Overskrifter skal skrives med store bokstaver, har jeg lært andre steder :-). Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2022 C2CV skrev 22 minutter siden: Overskrifter skal skrives med store bokstaver, har jeg lært andre steder :-). Slik er det IKKE på dette Forumet og du har enda en time til redigere det og jeg håper du gjør det. Sitér dette innlegget Link to post
C2CV Svart 10.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2022 Dieselfan, du får fullmakt til å rette overskrifta eller fjerne hele stykket. Jeg ser ikke hvordan jeg kan forandre på denne feilen. Sitér dette innlegget Link to post
Lady H Svart 10.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2022 Når du først løsner filteret, hiv det ut og monter et som dette. Da slipper du alt dieselsølet hver gang du bytter filter. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 10.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2022 Hvis du er redd for dieselsøl har du lett tilgjengelig kraner for stenging av diesel fra begge tanker i scandbåten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.