Jump to content

Tips om sesong-båtplass i området Grebbestad-Hamburgsund-Bovallstrand-Hunnebo-Kungshavn?

Wannskrækk

Recommended Posts

Jeg ønsker meg sesongplass, alternativt 1-6 ukers plass for 36 fots seilbåt (stikker 215cm), 360 bred. Alt innen det oppgitte området er aktuelt. Jeg står på liste på de kommunale havnene, men det ser mørkt ut. Hvis noen har tips om private havner, eller ett har en plass jeg leie i en periode, så setter jeg stor pris på det. Vi er forholdsvis stille og rolige, og vi skal primært bruke båten til seilturer der nede. Må ikke ha strøm, selv om det hadde vært ok i perioder.

Wannskrækk skrev On 10.5.2022 at 0.17:

Jeg ønsker meg sesongplass, alternativt 1-6 ukers plass for 36 fots seilbåt (stikker 215cm), 360 bred. Alt innen det oppgitte området er aktuelt. Jeg står på liste på de kommunale havnene, men det ser mørkt ut. Hvis noen har tips om private havner, eller ett har en plass jeg leie i en periode, så setter jeg stor pris på det. Vi er forholdsvis stille og rolige, og vi skal primært bruke båten til seilturer der nede. Må ikke ha strøm, selv om det hadde vært ok i perioder.

Du kan ta kontakt med disse: https://www.hamburgsundsbokning.se/

De administrerer havnene i Grebbestad, Fjällbacka og Hamburgsund. Har hatt gunstige priser for "långliggare".

Lysekil skrev On 11.5.2022 at 16.57:

Om det er HR312 ville jeg nok valgt 4 m bredde og gangbar utrigger på en side.  Våre Orustbygg er ikke spesielt enkle å entre hverken over baug eller hekk.   Selvsagt kan det jo bygges en trapp, men jeg synes iallefall det er veldig enkelt  å kunne gå ombord fra siden og ta godt tak i et vant.

Vurderer å "flagge ut" bl.a på grunn av løpske og uforutsigbare havnepriser i Oslo men det blir ikke i år.

Må ha gangbar utrigger og et sted i nærheten der jeg kan få båten på land for stoffing o.l.

Det er kanskje ikke noe særlig snø der nede så man slipper å dekke til om vinteren?

Normalt lite snø i Lysekil, men jeg dekker til med en formsydd presenning for å beskytte teakdekket. Har du ikke teakdekk holder det vel å dekke til cockpit på vinteren.   Var innom kontoret til marinaen i dag - det meste var fullbooket for denne sesongen.    I området her er det mange steder for opptak.  Om det blir aktuelt så send en IM.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...