Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

dieselfan skrev 1 time siden:

noe annet som er bra å bruke?

Gamle filleryer fungerer fint, disse er jo oftest laget av gamle tøyrester fra klær og lignende som er vevd sammen. Spesielt bomull holder godt på fuktigheten og er dermed godt egnet til legge fukt i skroget med. 

Luna III skrev for 7 timer siden:

Etter en del skraping, pussing, oljing, grunning, tetting med Proof 10, stifting av blyplater og stoffing føler jeg at jeg har gjort det jeg kan få gjort for å få en vellykket sjøsetting.

Høres ut som du har gjort et godt grunnarbeid:thumbsup: Da skal det litt til at du blir skuffet tenker jeg. Om det kommer litt vann inn er det absolutt ikke krise når båten har stått på land en stund. Utrolig hva som kan trutne bare det får noen dager. Pen båt!

nye fenderfester

Nå vet jeg ikke om du har anskaffet deg fenderfester fra før? De kommer jo i flere varianter, vil gjerne slå et slag for dem med 3 skruehull. Disse tåler tilnærmet dobbelt så mye bank og rykking i fendrene før skruene rives ut. Godt mulig du kun befinner deg i roligere farvann, men i alle fall her i området hvor jeg holder til kan det bli ganske så stor belastning på fenderfestene fra både naturens påvirkning og fra dem med 45-fotere med laveste styrefart 12 knop, i havn.. 

Hakkannen

Hakkannen

dieselfan skrev 1 time siden:

noe annet som er bra å bruke?

Gamle filleryer fungerer fint, disse er jo oftest laget av gamle tøyrester fra klær og lignende som er vevd sammen. Spesielt bomull holder godt på fuktigheten og er dermed godt egnet til legge fukt i skroget med. 

Etter en del skraping, pussing, oljing, grunning, tetting med Proof 10, stifting av blyplater og stoffing føler jeg at jeg har gjort det jeg kan få gjort for å få en vellykket sjøsetting.

Høres ut som du har gjort et godt grunnarbeid:thumbsup: Da skal det litt til at du blir skuffet tenker jeg. Om det kommer litt vann inn er det absolutt ikke krise når båten har stått på land en stund. Utrolig hva som kan trutne bare det får noen dager. Pen båt!

nye fenderfester

Nå vet jeg ikke om du har anskaffet deg fenderfester fra før? De kommer jo i flere varianter, vil gjerne slå et slag for dem med 3 skruehull. Disse tåler tilnærmet dobbelt så bank og rykking i fendrene før skruene rives ut. Godt mulig du kun befinner deg i roligere farvann, men i alle fall her i området hvor jeg holder til kan det bli ganske så stor belastning på fenderfestene fra både naturens påvirkning og dem med 45-fotere med laveste styrefart (i havn) på 12 knop.. 

• Create New...