Jump to content

Edit History

Martine930

Martine930

Kostnader med å gå med egen båt langs vår vakre kyst har på 1 år blitt mye dyrere, men sammenlignet med andre ferier er det kanskje ikke så avskrekkende.

Sjekket i går hva det vil koste med den nye hurtigruten fra Bergen til Tromsø med avgang Bergen 31.07. Lugar med noe sjøutsikt, absolutt ikke den dyreste, kostet over 30000 med frokost inkludert. Middag, lunsj og utflukter ikke inkludert så det blir en del på 5 dagers tur. Utenlandstur er heller ikke billig med dagens flypriser.

En kommer selv med dagens dieselpriser ganske langt med  egen båt, spesielt om en går litt med skrogfart. Gikk i 2014 fra Tromsø til Lindesnes, brukte noe under to uker nedover, men kunne brukt mye lengre tid. Dersom ren transport og flere som avveksler hverandre,kan en klare det på et par døgn, men da er det ikke mye en får opplevd. Diesel forbruk ca, 2000 liter en vei, kostnad da ca. Kr 10 tror jeg. Oljeprisen var jo en periode da høy, men pumpeprisen halvparten minimum av i dag. Gikk den turen mye i marsjfart ca 2,1 l/nm (yanmar 320 8LV). 1 person, men ferielastet da kona og andre ferierte sammen med meg i sør og vest på tur nord igjen.

Ser frem til å følge turen sørover…

Bunkeroil kort kan gi rabatt og anbefales der det finnes, rabatten forhandles…større rabatt ved store kvanta, men det er vel vanlig 

Vågaholmen, ikke langt fra Rødøy har hatt  veldig bra dieselpris de gangene jeg har vært der.

Martine930

Martine930

Kostnader med å gå med egen båt langs vår vakre kyst har på 1 år blitt mye dyrere, men sammenlignet med andre ferier er det kanskje ikke så avskrekkende.

Sjekket i går hva det vil koste med den nye hurtigruten fra Bergen til Tromsø med avgang Bergen 31.07. Lugar med noe sjøutsikt, absolutt ikke den dyreste, kostet over 30000 med frokost inkludert. Middag, lunsj og utflukter ikke inkludert så det blir en del på 5 dagers tur. Utenlandstur er heller ikke billig med dagens flypriser.

En kommer selv med dagens dieselpriser ganske langt med  egen båt, spesielt om en går litt med skrogfart. Gikk i 2014 fra Tromsø til Lindesnes, brukte noe under to uker nedover, men kunne brukt mye lengre tid. Diesel forbruk ca, 2000 liter en vei, kostnad da ca. Kr 10 tror jeg. Oljeprisen var jo en periode da høy, men pumpeprisen halvparten minimum av i dag. Gikk den turen mye i marsjfart ca 2,1 l/nm (yanmar 320 8LV). 1 person, men ferielastet da kona og andre ferierte sammen med meg i sør og vest på tur nord igjen.

Ser frem til å følge turen sørover…

 

Martine930

Martine930

Kostnader med å gå med egen båt langs vår vakre kyst har på 1 år blitt mye dyrere, men sammenlignet med andre ferier er det kanskje ikke så avskrekkende.

Sjekket i går hva det vil koste med den nye hurtigruten fra Bergen til Tromsø med avgang Bergen 31.07. Lugar med noe sjøutsikt, absolutt ikke den dyreste, kostet over 30000 med frokost inkludert. Middag, lunsj og utflukter ikke inkludert så det blir en del på 5 dagers tur. Utenlandstur

En kommer selv med dagens priser ganske langt med  egen båt, spesielt om en går litt med skrogfart. Gikk i 2014 fra Tromsø til Lindesnes, brukte noe under to uker nedover, men kunne brukt mye lengre tid. Diesel forbruk ca, 2000 liter en vei, kostnad da ca. Kr 10 tror jeg. Oljeprisen var jo en periode da høy, men pumpeprisen halvparten minimum av i dag. Gikk den turen mye i marsjfart ca 2,1 l/nm (yanmar 320 8LV). 1 person, men ferielastet da kona og andre ferierte sammen med meg i sør og vest på tur nord igjen.

Ser frem til å følge turen sørover…

 



×
×
  • Create New...