Jump to content

Har jeg vannlekasje i ubdervannshus, eller skal ny olje se slik ut?

houdini

Recommended Posts

Skulle skifte impeller, alt gikk fint, skiftet gear olje og skulle ferskvannskjøre den, etter det så tok jeg av tappeskruen nede på undervannshuset for å inspisere oljen, bare for å være sikker.Snapchat-468457792.jpg.314caa8eac56fd4ce34877750046b4c7.jpg

Slik så den ut, skal den være slik? Ble litt i tvil mtp at den gikk fra karamellfarge til litt lysere? oljen jeg først tok av var mørk-grå.

houdini skrev 6 minutter siden:

Må den på verksted da? 

Ja, hvis du ikke skaffer deg utstyr selv. Jeg ville uansett tatt av propell og sjekket om du har sjøgress eller fiskesene der det ikke skal være. 

Om du har jobbet på motoren er det jo logisk å lete der du har skrudd. Du kan ha skadet simmering under impellerhus om du ikke satte inn ny. 

Redigert av Lazyjack (see edit history)

Sier litt lite om hvilken motor det gjelder. Men hvis den gamle oljen var bra, og den nye ble slik etter kun kjøring på land, med vann. Tror jeg du må åpne opp igjen og forsikre deg om at adapter platen under impeller er tett/satt på riktig vei og ikke opp/ned.

ser nå at du skriver at den gamle oljen også var mørk grå, var den melkgrå.

Hvordan ferskvann kjørte du den? I karr eller med klokker på siden. Hvis det var med klokker må feilen være ved aksling ved impeller. Gjelder utenbords motor.

Redigert av bmwmaxi (see edit history)

Takk for alle svar, er snakk om en mariner 30 :smiley: Har nå tatt av og sjekket, eneste jeg så var at plastikkbraketten som sitter rund ''gummistrømpa'' til gearakslingen var løs, satte denne fast slik det så naturlig ut at den skal sitte (4 og 7 det er snakk om)image.png.14f7e3c56912c395b84db7b56b0ff8ea.png

Har nå presset inn ny olje og satt den til lekasjetesting over natten.

279931084_370496848434128_7530808995456338886_n.jpg.1e7e19819252a3681a3e2c74aaac3916.jpg

*profft verksted og ikke en kjeller i småbruket jeg har kjøpt:crazy:*

Tråd oppdateres imorgen  

• 3 uker senere...

oppdatering, 0 lekasje funnet, skiftet simmeringen under impeller for å være sikker. båten blir sjøsatt imorgen, og olje vil kontinuerlig bli kontrollert igjennom sesongen. vil takke alle for svarene jeg fikk til denne tråden, og satser på at første turen i den nyrestaurerte camoline båten min går nydelig :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...