heggem90 Startet 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2022 Hei Noen som vet hvor man får kjøpt ledninger til båt? Skal legge opp alt sammen nytt. Har vært innom Biltema, men ikke all verden til utvalg. Greit å få kjøpt det meste på en plass Noe av det jeg trenger: 6mm2: Svart ledning 6mm2: Rød ledning 4mm2 : Rød og Blå 2,5mm2 - (rød, svart,brun,blå ) 2,5mm2 - jord (gul og grønn) Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 Jeg kjøpte ledninger på Mekonomen. De hadde bra utvalg av farger og størrelser. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
JRK Svart 12.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2022 (redigert) I båt bør man bruke fortrinnet ledning. Den korroderer mindre en ren kobberledning. Også en fordel når du krymper på kabelsko eller lodder. Det er også en fordel om den er flertrådig Dess flere tråder dess lettere og bøyeog legge fint. At den er fortrinnet ser du ved at ledningen er tinnfarget og ikke kobber rød. Redigert 12.Mai.2022 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 13.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2022 Fortinnet ledning for båt får du i båtbutikk. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
abbor Svart 15.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2022 Jeg bruker bare twin fortinnete strømledinger i båten. Biltema har 2,5 og 4,5mm2. 6mm2 kjøper jeg på Seasea, Watski har også. https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/kontakter-og-uttak-12-volt/lavspenningskabel-1224-v-2000045550 https://www.seasea.no/båtelektrisk/elektrisk-installasjon/elkabel/el-kabel-fortinnet-minirull-prosupply Sitér dette innlegget Link to post
hansa82 Svart 17.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2022 Tjuvlåner denne litt. :) Jeg leter også etter fortinnet kabel for bruk i båt. 3x0,75 og 3x1,5. Bl.a. for å trekke opp i mast. Ikke så enkelt å finne! Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 18.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2022 (redigert) hansa82 skrev for 13 timer siden: Tjuvlåner denne litt. :) Jeg leter også etter fortinnet kabel for bruk i båt. 3x0,75 og 3x1,5. Bl.a. for å trekke opp i mast. Ikke så enkelt å finne! Google "fortinnet kabel 3x1,5" så finner du det. Bl.a. fra flak.no. Redigert 18.Mai.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 18.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2022 Ser at det står ingen ting om UV. Om den ikke er UV bestandig kan det være lurt og trekke en krympetrøme der du eventuelt går ut av masta. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 18.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2022 JRK skrev 44 minutter siden: Ser at det står ingen ting om UV. Om den ikke er UV bestandig kan det være lurt og trekke en krympetrøme der du eventuelt går ut av masta. Forutsatt at krympestrømpa er UV-bestandig. Det er det ikke alle som er. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.