Sturee
Jeg har kikket litt på båt i samme klasse, og høyest på min liste står skibsplast 685, Yamarin 68/76DC, GP 700 og Ibiza 22 weekender. Personlig heller jeg nok mot påhenger/fast Aksel da jeg synes drev er mye jobb og dyrt vedlikehold samt høy risiko, i forhold til fordelene det har med manøvrerbarhet og forbruk. Bensin og drev ville jeg aldri vurdert, dette er mest for spesielt interesserte som ønsker seg V8 i mine øyne. De er billige å kjøpe, men kan bli veldig vanskelig å få solgt igjen.
Hovedårsaken til at jeg heller mot påhenger/fast Aksel er fordi jeg stort sett holder meg i nærområdet, er man ofte på lengre turer kan innenbords diesel med drev være et godt alternativ. Dette blir jo en avveiing mellom drivstoffkostnad/ vedlikeholdskostnad der drev og diesel kommer bedre og bedre ut jo mer båten kjøres. men da ville jeg hatt noe av nyere dato og godt oppfulgt med vedlikehold. Det er også en stor fordel å da være litt nevenyttig selv for at ikke servicekostnader skal bli alt for høye. Har vurdert dette også og da er spesielt Nor-Dan 780, Askeladden 705 som du nevner og skibsplast 690 båter som jeg kunne tenkt meg.
Lykke til i jakten!