Jump to content

Båtprosjekt som ønsker nye eiere.

Sande (exSkjælø)

Recommended Posts

Rundt i landet, mellom busker og kratt (eller forlatt ved kai), ligger det en og annen båt som ser ut til å være forlatt av sin eier. Dette kan være både plast og trebåter i alle størrelser som gjerne krever større reparasjoner for å komme på sjøen igjen.

Imidlertid finnes det også en del entusiaster som ser smykker der andre ser arbeid og som ønsker nettopp slike prosjekter. I denne tråden håper vi å få berget noen av disse båtene som ligger og forfaller, men som absolutt fortjener å bli tatt vare på.

Har du, eller vet du om et slikt prosjekt, kan det settes inn her.

Retningslinjer:

1. Hvis du ikke er eier av båten, må eier kontaktes for å høre om vedkommende er interessert i at andre overtar båten. Hvis eier ikke er mulig å oppspore, anbefales det å ta kontakt med grunneier der båten ligger.

2. Registrer deg på båtplassen (Gratis) og legg båten inn her. Gjerne med bilde og de opplysningene du har. Ved å registrere deg kan interesserte kontakte deg via en intern melding og anonymitet opprettholdes overfor de "store masser" Videre avtale med den som måtte være interessert i prosjektet gjøres dere imellom og inkluderer selvsagt eier.

De båtene som ligger her er selvfølgelig for alle interesserte. Gjester på forumet som ønsker et av prosjektene kan registrere seg for å få tilgang til denne tjenesten.

Hvis du vet om en slik båt, kan du også tipse om den her på båtplassen. Kanskje bor det et medlem i nærheten som kan ta på seg å sjekke opp denne hvis du selv ikke har lyst til å gjøre dette.

Jeg vil bidra med 3-4 prosjekter her, som absolutt vil trenge nye entusiaster, men for å vise hva tips kan føre til, vil jeg anbefale å kikke på denne .

Denne kikket jeg på sammen med en kompis. Via kommentarer her på baatplassen, tok Dospen kontakt med meg. Jeg forklarte hvor båten lå (lå langt inni et skauholt, skjult for almennheten) og man måtte virkelig være lokalkjent for å finne denne.

Resultatet viser seg i tråden til Dospen. Her har en entusiast "hevet seg over prosjektet", og denne båten tror jeg vil fremstå som ei skjønn dame, når denne er ferdig.

Slike oppdrag må vi alle bli flinke med, for å bevare båtene for framtiden.

Takk til Skjælø som tar tak i dette :flag:

Virkelig bra av Skjælø.

Dette er jeg opptatt av, og særlig nå som jeg er medlem av Hortenstangen kystlag.

Der kan jeg etterhvert drive med båter :flag: fikk beskjed om det i dag.

Tips vil også komme fra meg etterhvert.

Er det for mye og be om Ingar at denne kunne ligget på forsiden, eller hva sier dere andre.

Lettere for nye brukere og finne tråden i tilfelle den ligger rolig en stund

• 5 måneder senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...