Jump to content

Problemer med å tilte DPH Drev (D6 2008) -

bergetun

Recommended Posts

Var ute med min Windy Khamsin (2008)  med 2 x DPH + D6-375 og  merket at jeg ikke fikk tiltet styrbord drev ned (tilte opp fungerte en stund og deretter hverken opp eller ned) .     (Barbord drev fungerer både opp og ned)

Dette er hva jeg har testet:   
Kjenner at begge relene på hydraulikkmotoren  klikker på SB drev når jeg prøver å trykke opp og ned på tilt panelet - OK

Måler ingen strøm inn på hydraulikkmotor når jeg prøver å tilte drevene på SB drev.  Altså, motor får ikke strøm når jeg tilter opp eller ned. 

BB drev tilter fint opp og ned, men kun dersom motor er i gang.

Vet ikke om dette har en sammenheng, men tidligere kunne jeg tilte drevene opp og ned så fremt tenningen på motor var på (Ikke startet).  Nå vil ikke engang drevene på BB motor tilte uten at jeg har motor i gang.

Er det noen som kan peke meg i riktig retning for feilsøking?  Eventuelt om noen har diagrammer som jeg kan sjekke for hvordan dette skal fungere. 

Det var den røde sikringen på d6 som gjorde at hydraulikkmotoren ikke gikk noen veier.   Nå er den tilbake slik den var i begynnelsen. Altså at jeg kan tilte opp, men fortatt ikke ned.

når jeg tilter ned, så hører jeg hydraulikk motor gå men det skjer ingenting med drevet 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...