Skrukken Startet 16.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2022 Flens-luka/lokket eller hva det heter på min Isoterm Basic 40 liter har blitt skjev og vil ikke lenger tette. Det betyr at vi er på jakt etter ny bereder. Har sett på merket Quick. Noen som vet om slanger og klemmer og koblinger er de samme som vi bruker i dag med Basic’en? Ble anbefalt av en kar å kjøpe samme, da ovennevnte ihvertfall ikke ville by på noe problemer med å koble over. Sitér dette innlegget Link to post
Havnål Svart 16.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2022 På min quick bereder .så er det 1/2" tilkoblinger. Sitér dette innlegget Man kan ikke reklamere på egen dumhet. Link to post
Gabi Svart 16.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2022 Jeg mener å ha fått med meg at Isotemp bereder velner den beste på isolasjon, dvs varmen holder lengst. Vet ikke hvor bra Quick er i forhold, men hvis det er forskjeller bør det også tas i betraktning. Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 16.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2022 Jeg har isotemp 40 l, min far ha quick 40 liter, min holder mye lenger på varmen, har du glemt å tappe den så den har frosset i stykker siden endelokket har kommet ut? Sitér dette innlegget Link to post
Skrukken Svart 16.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2022 Andora skrev 12 minutter siden: Jeg har isotemp 40 l, min far ha quick 40 liter, min holder mye lenger på varmen, har du glemt å tappe den så den har frosset i stykker siden endelokket har kommet ut? Du er inne på noe med tømmingen ja?? Bare å gratulere! Da må jo du forbannede lokket selvfølgelig være deformert? Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 16.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2022 Hvis ikke flensen er veldig ødelagt går det å banke den inn igjenn, jeg rettet en jeg fikk som var frostskadet, brukte kulehammer og slo forsiktig i ring til flensen hadde orginal form, når flensen er som den skal være er størrelsen på hullet lik med kanten på pakningen, litt vanskelig å forklare, kan jo være et verdt et forsøk Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 16.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2022 Tok kverken på min Isotemp i forrige båt, Scand Baltic. Vet ikke hva som gjorde det, for hadde tømt ut på høsten. Om våren så bare fosset det ut i enden når jeg skulle fylle på..... Sitér dette innlegget Link to post
Skrukken Svart 16.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2022 Andora skrev 48 minutter siden: Hvis ikke flensen er veldig ødelagt går det å banke den inn igjenn, jeg rettet en jeg fikk som var frostskadet, brukte kulehammer og slo forsiktig i ring til flensen hadde orginal form, når flensen er som den skal være er størrelsen på hullet lik med kanten på pakningen, litt vanskelig å forklare, kan jo være et verdt et forsøk Joa, det var en tanke å forsøke å banke det på plass. Et problem er at det er vanskelig å gjøre i nåværende posisjon og ikke minst at resultatet vel må være ganske «jevnt». Mon tro om det er mulig i montert tilstand.. Når tanken er ute av båten tror jeg jaggu at det like gjerne blir en ny.. Men for fingernemme folk er vel kanskje dette en salgbar dings? Altså, tror ikke den er veldig gammel, og det er jo kun dette problemet som ødelegger alt. Hva kan en sånn selges for vil du forresten tro? Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 17.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2022 Jeg ville tatt den ut av båten før du prøver å rette den, hva en defekt tank kan være verdt er ikke så lett å si, sjekk på finn. No. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 17.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2022 Andora skrev for 3 timer siden: hva en defekt tank kan være verdt er ikke så lett å si, Fin til å lage grill eller røykovn . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Chiefengineer Svart 17.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2022 Om du skal bytte ut berederen ville jeg kjøpt en ny isotemp. Ikke noe annet mht. å holde på varmen. Sitér dette innlegget Link to post
Ingper Svart 18.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2022 (redigert) Har haft flera Isotemp, men Viknes standardmonterar (tyvärr) Quick. Så det fick vi "automatiskt" i vår nya båt. Quick verkar inte ha termostatblandare som standard (har jag fått eftermontera själv), och trots detta och termostaten på elpatronen höjd från 55 till 75°C får vi inte rimligt varmvatten alls lika länge som med Isotemp. Annars är det 1/2"-anslutningar på både Quick och Isotemp så där är det lika. Men om du behöver byta hade jag bytt till en ny Isotemp, inte en Quick. Redigert 18.Mai.2022 av Ingper (see edit history) Sitér dette innlegget Ingemar E. NB Forum Link to post
Gabi Svart 18.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2022 Jeg hadde 40l Isotemp i min gamle Baltic. Nå har jeg 60l Quick i båten. Den dagen denne ryker blunker jeg ikke et halvt sekund engang før en ny Isotemp kjøpes inn. Om forskjellen er så stor som jeg inbiller meg vet jeg dog ikke, men jeg var fornøyd med Isotempen og ikke fullt så fornøyd med Quick sin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.