KC- Startet 17.Mai.2022 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2022 Hei! Så var det visst min tur. Powertilten på min Yamaha 60 fra 1986 funker ikke. Den funka på torsdag, men ikke på mandag. Pumpa går og alt sånt, men motoren rører seg ikke. Kan jeg være så heldig at det "bare" er å fylle olje? Isåfall bør jeg vel være bekymret over at all oljen har lekket ut i utgangspunktet? Sitér dette innlegget Link to post
KC- Svart 28.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2022 Da har jeg litt mer info, og håper noen kan hjelpe meg med svar. Jeg prøvde å hjelpe motoren litt opp et par cm, det gikk forsåvidt ok, men når jeg kjørte den ned igjen kom det olje ut av sylinderen, se bilde. Spørsmålet da er om sylinderen er gåen og må byttes, og hvor jeg får tak i sånt? Her er en link til en videosnutt også: https://drive.google.com/file/d/1PCeBwMPpITW1ruut75msvvK3ADSB19i8/view?usp=sharing Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 28.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2022 (redigert) Er nok O-ring(er) som er kaputt. Du har jo også fått mye vann i oljen kan det se ut som. Så etterfylling er nok bare en midlertidig løsning. Det går å plukke sylinder fra hverandre og skifte O-ringer. Aldri gjort det sjøl så kan lite hjelpe med her, men finnes masse filmer på Youtube .... Edit: ved nærmere ettertanke så kan det hvite i oljen kanskje bare være skum pga for lite olje.... prøv å etterfylle først. Redigert 28.Mai.2022 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.