Jump to content

Powertilt på yamaha 60 funker ikke

KC-

Recommended Posts

Hei! 

Så var det visst min tur. Powertilten på min Yamaha 60 fra 1986 funker ikke. Den funka på torsdag, men ikke på mandag.  Pumpa går og alt sånt, men motoren rører seg ikke. 

Kan jeg være så heldig at det "bare" er å fylle olje?   Isåfall bør jeg vel være bekymret over at all oljen har lekket ut i utgangspunktet? 

• 2 uker senere...

Da har jeg litt mer info, og håper noen kan hjelpe meg med svar. 

Jeg prøvde å hjelpe motoren litt opp et par cm, det gikk forsåvidt ok, men når jeg kjørte den ned igjen kom det olje ut av sylinderen, se bilde. 

Spørsmålet da er om sylinderen er gåen og må byttes, og hvor jeg får tak i sånt? 

Her er en link til en videosnutt også: https://drive.google.com/file/d/1PCeBwMPpITW1ruut75msvvK3ADSB19i8/view?usp=sharing 

284705223_10165972985425570_6887972436717285836_n.jpg

Er nok O-ring(er) som er kaputt. Du har jo også fått mye vann i oljen kan det se ut som. Så etterfylling er nok bare en midlertidig løsning. Det går å plukke sylinder fra hverandre og skifte O-ringer. Aldri gjort det sjøl så kan lite hjelpe med her, men finnes masse filmer på Youtube ....

Edit: ved nærmere ettertanke så kan det hvite i oljen kanskje bare være skum pga for lite olje.... prøv å etterfylle først.

Redigert av jerognal (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...