Jump to content

Edit History

JrDani

JrDani

Gratulerer med dagen??

Satte lina for første gang i mitt liv i går. Med et 8mm synketau på 200m fra jula. Brukte et 2,5 kg lodd på den ene enden og et 5 kg lodd på den andre enden hvor blåsa var festet over. Jeg satte lina på 30 meters dyp, kl 19 på kvelden, og plukket opp på 100 meters dyp, 10 timer senere. Lina har visst havnet nesten 2 nm unna der jeg satte den, fant den heldigvis igjen...

Spørsmålet er da som følger, hvor tung må disse lodda være? Har lest mange steder at man ikke trenger mer enn 2 kg lodd. Men da tror jeg det har virkelig gått til h***... Må jeg ty til 20 og 10 kg lodd? Ble satt i trondheimsfjorden

Fikk kun bifangst også, en svarthå og 4 hågjel. 

JrDani

JrDani

Gratulerer med dagen??

Satte lina for første gang i mitt liv i går. Med et 8mm synketau på 200m fra jula. Brukte et 2,5 kg lodd på den ene enden og et 5 kg lodd på den andre enden hvor blåsa var festet over. Jeg satte lina på 30 meters dyp, kl 19 på kvelden, og plukket opp på 100 meters dyp, 10 timer senere. Lina har visst havnet nesten 2 nm unna der jeg satte den, fant den heldigvis igjen...

Spørsmålet er da som følger, hvor tung må disse lodda være? Har lest mange steder at man ikke trenger mer enn 2 kg lodd. Men da tror jeg det har virkelig gått til h***... Må jeg virkelig ty til 20 og 10 kg lodd?? Ble satt i trondheimsfjorden

Fikk kun bifangst også, en svarthå og 4 hågjel. 

JrDani

JrDani

Gratulerer med dagen??

Spørsmålet er da som følger, hvor tung må disse lodda være? Har leste mange steder at man ikke trenger mer enn 2 kg lodd. Må jeg virkelig ty til 20 og 10 kg lodd?? Ble satt i trondheimsfjorden

• Create New...