Pequod
Jaja, alt går ikke som planlagt... Dette med medisinen må jeg jo ta totalt på min kappe, skulle selvsagt sørget for at slikt var i orden før jeg dro når jeg jo visste at jeg skulle til det store utland... Menmen...
Resepten viser seg å ikke være klar før i morgen, og selv om det er koselig i Moss, så klødde det etter å komme av gårde, så jeg dro da uansett. Tanken var å dra inn til Halden, siden @Solbris IIer ute og kjører andres båter var ikke Fredrikstad på tapetet denne gangen, og det er seks år siden jeg sist var i Halden, så selv om det er en liten omvei, så tenker jeg at det skal bli koselig åkkesom! Og jeg har kjente der som jeg skal hilse på også.
Så henter jeg medisinen der imorgen og fortsetter til Sverige.
Det var den litt løselige planen, med både Edholmen og Brattholmen som alternativer om Sekken skulle bli for ille inn mot Svinesundbroene.
Jeg visste at det skulle blåse opp, men trodde jeg hadde litt bedre tid, noe som ikke viste seg å være helt riktig. Det gikk helt fint til jeg nådde Rauer. Jeg hadde tenkt meg innom Hankø, men hadde ikke helt bestemt meg, men da jeg ikke lenger var i ly av Rauer, så ble det ganske så ubehagelig med bølger kommende nesten helt sidelengs. Så jeg brukte ikke lang tid på å bestemme meg for å ta innsiden istedenfor utsiden.
Og da jeg putret inn Hankøsundet så sjekket jeg et par værapper hvor Windy meldte 2-3 m/s over Lera, Yr det dobbelte og Kystvær-appen 11-12 m/s! Så med tanke på sistnevnte bestemte jeg meg for å ta en overnatting i Hankø og fortsette til Halden i morgen.
I Hankø har jeg tidligere kun lagt til på landsiden for å tanke, og én gang - med snekka - for å handle i butikken i Vestre Vikene. Så denne gangen fant jeg meg en plass i gjestehavna på selve Hankø - øya altså. Og jaggu meg lå det ikke en Tresfjord 29 på andre siden av brygga! Helt til høyre på bildet under.
Da jeg hadde snekka traff jeg til stadighet på andre N24-eiere, men Tresfjorden er jo laget i et litt mindre antall, så det er ikke så ofte det skjer. Men på denne turen har jeg allerede sett to, en i Sætre og en her i Hankø!
Det begynner å fylles opp her, men fortsatt godt med plass. La meg på den brygga som har utriggere man kan gå på, den ytterste brygga var det kun slike utriggere med en trekant å gå på helt innerst, så da valgte jeg den for meg letteste alternativet.
Ligger godt her, og kjenner at det blåser godt på utsiden, selv om det akkurat nå er sol og delvis blå himmel, Litt usikker på om det blir Seilerkroa i kveld, vi får se.
På bildet under kan den observante leser skimte den andre Tresfjorden gjennom kalesjevindut, men også at jeg akkurat nå IKKE drikker Pepsi-Max! Det hender jeg prøver noe annet, som Dr. Pepper Zero eller 7Up Light. Solo Super med pære og fersken er også veldig god, og denne Fanta Mango - også den uten sukker - falt også i smak!
God fredag!