Pequod
Nok en kort etappe i dag, som planlagt til Malmön. Her valgte jeg å legge meg i gjestehavna ved marinaen og ikke inne ved Fiskhamnen der jeg alltid har ligget før.
Jeg har jo som mål å besøke så mange nye havner som mulig på resten av turen, så derfor valgte jeg å legge meg her. Hoppet litt i stolen da jeg ble kalt opp på VHF-en, det skjer jo ikke så ofte, men det var @Lars H. som ønsket meg velkommen!
Så han sto klar og tok imot da jeg la meg til her. Fikk en lang og koselig samtale med han og kona og gikk en liten tur for å se meg om her siden jeg jo aldri har vært på denne delen av øya.
Havneverten oppholdt seg i sin eldre klassiske Saga-båt, og 200 svenske for opphold og strøm og dusj uten noen poletter eller mynter av noe slag er jo også veldig akseptabelt!
Viste seg at butikken her også var åpen, så da handlet jeg litt ekstra for sikkerhets skyld, selv om jeg egentlig har mer enn nok mat og drikke om bord.
Her tror jeg for øvrig godeste @Solbris II ville ha trivdes, for i denne havna ligger det veldig mange Storebro-båter i alle slag og størrelser!
Tok en strekk i akterlugaren før det ble Dagsrevyen på PCen og nå er planen å kose meg med litt ost og kjeks om bord mens jeg ser på et eller annet engelsk underholdningsprogram. Jeg har en forkjærlighet for britiske serier og underholdningsprogrammr, så jeg regner med at det blir en episode eller to av enten Would I Lie To You? eller 8 of 10 Cats Does Countdown...
I morgen blir det nok avgang både for meg og Trudelutt. Har ikke helt bestemt meg for hvor jeg skal dra, men det skal bli en ny havn i alle fall, og jeg tenker vel hovedsaklig på Käringön.