Pequod
Faste lesere av mine tråder her på forumet setter vel morgenkaffen i halsen nå, men dagens etappe er allerede unnagjort!
Jeg startet fra Käringön 06.20 og var framme i Mollösund 07.10!
Så nå skal jeg legge meg nedpå noen timer før jeg tar stedet i nærmere øyesyn!
Dro såpass tidlig fordi både Yr og SMHI meldte at det skulle blåse opp til 9-11 m/s fra 8-tiden.
Da jeg sto opp var det pent og ganske stille, men da meldte begge at det allerede hadde begynt å blåse opp.
Heldigvis viste det seg at de tok feil fer, så overfarten over fjorden til Mollösund gikk helt greit.
Fikk ikke lagt meg til helt innerst som planlagt, men ved ei kai. Den er litt høy, men med hjelp av krykka klarte jeg å komme meg opp. Uansett er det fjære sjø nå, så det kommer til å gå greit.
Nå vil jeg dog få vinden rett inn fra sundet hvis jeg er uheldig og den snur, men det går sikkert greit.
Nå hører jeg på ulingen utenfor at det er i ferd med å blåse opp, så da beregnet jeg antakelig riktig, så får vi se hvor lenge jeg blir her!
Det er god plass på Dockspotbrygga, men for meg å begynne å bale alene med slike faste fortøyningstau når jeg aldri har prøvd det før, er noe som ikke fristet!
Neste oppdatering kommer etter at jeg har stått opp til lunsj…