Pequod
Har ikke hørt noe salmesang hittil, så jeg har sluppet billig unna foreløpig...
Den sveisne havnevakta som var her da Trudelutt var innom for noen år siden er nok borte (men hun som kom og krevde inn havneavgiften var også blond og sveisen og i "mycket bättre skick"...
Men joggeforbudet er fremdeles opprettholdt...
Det eneste som er åpent her er den allerede nevnte butikken, både kafeen, røkeriet og pizzaboden er stengt og kun åpen i helgene fram til midtsommar. Pizzaboden har ikke oppdatert Facebooksidene sine på to år, så det kan vel hende at det er slutt for godt der. Ingen bryllupsfeiring noe sted heller, så det blir en rolig tirsdagskveld her.
Så en plakat der kafeen fristet med åpningsfest for helt ny softismaskin til helga. Fristende å bli noen dager, men det har jeg nok ikke tid til, heller ikke for softis... Det nærmeste jeg kom var denne fyren...
På nordsiden - altså der hedningene skal befinne seg - fant jeg denne. Noen som savner en sports-BH?
Jeg har som vanlig valgt den første og beste plassen jeg så, som denne gangen er rett ved fergeleiet. Ferga, som man skimte på vei over fjorden, har timesruter, men kjører såpass pent og forsiktig at jeg ikke legger merke til den. Så da har det gått fint likevel!'
Veldig rolig og stille her, og alle er vennlige og sier "hej" til meg når jeg går rundt i gatene.
Ikke alle bygningene er dog like godt vedlikeholdt...
Men koselig er det uansett her. Denne lille stugan er nok ikke beregnet på folk som meg, med 194 cm på strømpelesten...
Vi får se hvor jeg havner i morgen, det eneste som er sikkert er at veien går sørover, men jeg kunne tenke meg litt lengre etapper enn de på 40 og 50 minutter, så vi får se hvor jeg havner til slutt!
Ligger for øvrig både en dansk og en tysk seilbåt her foruten meg og noen svenske. Den danske, som jeg ikke tok bilde av siden det satt folk i den (men den kan skimtes på bildet under oppe til venstre) er en nydelig, velholdt motorseiler i tre.