Pequod
Etter den lille turen etter at jeg hadde lagt til i dag tidlig måtte jeg jeg hvile foten litt og da endte det med at jeg sovnet noen timer...
Da jeg sto opp og endelig fikk somlet meg ut av båten var jeg for sent ute til å komme inn på selve festningen, så den får jeg titte nærmere på en annen gang.
Men jeg fikk sett meg litt rundt og sett litt av festningen fra utsiden i det minste!
Planen om å se meg rundt på den andre siden av sundet falt i vasken da man kun kan kjøpe billett online hvis man har den svenske Vipps-klonen Swish - som man må ha svensk bankkonto for å ha.
Det fysiske billettkontoret stengte nemlig allerede kl. 16, så dermed ble det ingen tur dit denne gangen.
Men kanskje like greit ettersom jeg ikke tror foten min ville ha likt det… Her i Marstrand er det jo vanlig avstand mellom husene, ikke så tett i tett som på Gullholmen og Käringön, og i tillegg var det jo litt oppoverbakke også. Så her er det lengre å gå over et større område.
Jeg ligger tydeligvis like ved en seilbåt som er ganske så interessant for folk, for det kommer til stadighet folk spaserende ut på brygga for å ta en titt. Jeg tror det er den som vekker interesse, for ingen stopper opp ved min båt...
Finner den ikke på MT, men det er en sværing... En 55 fots Contest. På andre siden av brygga ligger en tysk motorseilertype med det klingende døpenavnet "Butt"... Bak den ligger nok en Contest, som kom inn tidligere i dag, på skarve 44 fot...
I morgen går turen videre og da har jeg ingen planer om å nok en gang ta en kort etappe...
Veldig lang blir den dog ikke, jeg skal jo til samme område som Trudelutt har tenkt seg, men jeg har ikke bestemt meg for hvor, bortsett fra at det skal være et sted jeg ikke har vært før, men særlig lengre enn mellom 1,5 - 2 timer tror jeg ikke etappen blir.
Slik jeg ser det har jeg to-tre steder til å besøke før jeg må snu og sette kursen hjemover senest mandag/tirsdag.