Pequod
Da har jeg kommet til ny havn, ikke lange turen. Tok meg en halvtime, men det var fordi jeg kjørte i snekkefart, koste meg og knipset noen bilder underveis.
Er nå på Vrangø. Overraskende mange båter her i ytre havn.
Bak moloen er der vel bare en fem-seks plasser ledige (bunnfast fortøyning), og på flytebrygga er den ene siden opptatt av meg og en tysk og en dansk seilbåt.
På den siden jeg ligger er det også egentlig fortøyning med faste tau, men begge seilbåtene hadde lagt seg langsides, så da gjorde jeg det ettersom tilleggingsforsøket på siden som egentlig er langsides ble mislykket på grunn av vinden.
Den siden vender mot kaia der fiskefartøyene legger til, så det kan nok bli litt urolig innimellom. Dette er tydeligvis en aktiv havn, har kommet inn tre fiskefartøyer den korte tiden jeg har ligget her.
På indre havn, der det et fortøyning med bøye, lå det bare to seilbåter, så der er det god plass.
Tempo-butikken er åoen 8-20 hver dag og har det meste. Det er også en kro/gatekjøkken i havneområdet, samt et fiskeutsalg som selger dagens fangst.
Glemte helt å sjekke hvor servicebygget ligger, men fant betalingsautomaten, og det koster 270 sek inkl. strøm. Ikke ille!
Badebrygge på utsiden av moloen, men det frister ikke meg!
Stort sett bare svensker her i ytre havn. Ser en dansk og to tyske i tillegg til meg.