Pequod
Det ble thaimat i dag også, fra rød curry til grønn curry... I mitt neste liv vil jeg skaffe meg en kone fra Thailand, for det er noe med thaimaten som jeg bare elsker!
Det ble ikke veldig mye midsommarfeiring på meg, men det skyldes først og fremst ikke foten, men at jeg rett og slett ikke liker store folkemengder. Da jeg så hvor mange som var samlet når midsommarstanga skulle heises, så orket jeg rett og slett ikke å gå dit. Hadde jeg hatt noen med meg ville det vært noe helt annet, men bare tanken på å gå bort dit alene ga meg hetetokter...
Så jeg satt i båten og fulgte med på avstand, fikk med meg allsang og alt det som hører med... Det er bare sånn jeg er skrudd sammen, og sikkert en av grunnene til at jeg tøffer rundt som enbeint, singel skipper!
Det har vært veldig fin stemning her, og jeg hadde ventet meg mye mer bråk og festing til langt på natt, men jeg synes det ble fort stille og mye mindre bråk enn jeg hadde trodd. Så det har ikke vært så ille å ligge i stappfull havn som jeg var forberedt på. Kanskje Källö-Knippla er et mer familested?
Hadde heller ikke ventet at så mange båter dro i formiddag, trodde alle ville være her til i morgen. Men det har uansett vært et jevnt sig med nye båter, så det er fortsatt ganske så fullt her innerst.
Har tatt det med ro og er i bedre form, men kjenner fremdeles at foten ikke akkurat har det bra. Så akkurat nå vurderer jeg å gjøre en liten endring i planene slik at jeg kan hente medisinen jeg trenger i morgen.
Jeg har sjekket på Dockspot og lurer på om jeg skal bestille en plass på Lilla Bommen i morgen, for deretter å ta toget fra Göteborg til Fredrikstad for å hente medisinene på det søndagsåpne apoteket der. Så slappe av et par timer før jeg tar toget tilbake igjen.
Jeg vurderte å la båten bli liggende her, men det blir faktisk mer tungvint å ta ferge og buss herfra inn til Göteborg. Jeg må bytte ferge og deretter ta buss inn til byen. Da blir det enklere å ta båten inn til Lilla Bommen.