Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Olepo skrev for 4 timer siden:

Frivillig å svare, men hva er status på venstrefoten? Har du fjernet noe av denne tidligere også? (Før innleggelsen i Sverige). Mener å huske at det var noe med en tå tidligere..?

Det stemmer. I 2015 ble høyre legg under kneet amputert i april, deretter stortåa på venstre fot i august, og ytterste ledd av tåa ved siden av i desember.

Den tåa har jeg hatt problemer med flere ganger opp gjennom årene, senest i fjor da jeg ble liggende syk med feber i Elnesvågen i flere dager før jeg fikk karret meg til Molde og hentet en antibiotikakur.

Det er denne tåa som jeg nå har problemer med, da antibiotikaen ikke fungerte denne gangen, og som de tok en del av på sykehuset i Trollhättan, samt at de fjernet en verkebyll under fotbladet. De hadde tenkt å ta mer, men bildene de hadde viste at det ikke var mer verk (da snakker vi her om verk/infeksjon i selve benstrukturen).

De nye bildene tatt her på Ahus i går viser imidlertid at infeksjonen har fortsatt å spre seg etter den første operasjonen, så de vil gå inn på nytt, og da ta kanskje hele tåa.

Det er på grunn av dette at de har blokket ut en blodåre i leggen. Hvis jeg har forstått det riktig har vi tre store blodårer som går ned gjennom leggen. Den ene hos meg er fullstendig ute av funksjon, helt tett, så har jeg en som fungerer delvis, og en som fungerer, men som hadde noen trange passasjer. De er disse passasjene de har utvidet.

Målet er at dette øker blodsirkulasjonen og på den måten, sammen med den intravenøse antibiotikaen, skal bidra til bedre heling av operasjonssåret.

Nå prøvde de riktignok det samme på høyrefoten i 2015, men måtte gi opp... 

Men infeksjonen var mindre - om enn høy - denne gangen, så vi får være positive! Båtturer skal det uansett bli en råd med - med en eller to proteser!

Pequod

Pequod

Olepo skrev for 4 timer siden:

Frivillig å svare, men hva er status på venstrefoten? Har du fjernet noe av denne tidligere også? (Før innleggelsen i Sverige). Mener å huske at det var noe med en tå tidligere..?

Det stemmer. I 2015 ble høyre legg under kneet amputert i april, deretter stortåa på venstre fot i august, og ytterste ledd av tåa ved siden av i desember.

Den tåa har jeg hatt problemer med flere ganger opp gjennom årene, senest i fjor da jeg ble liggendesyk med feber i Elnesvågen i flere dager før jeg fikk karret meg til Molde og hentet en antibiotikakur.

Det er denne tåa som jeg nå har problemer med, og som de tok en del av på sykehuset i Trollhättan, samt at de fjernet en verkebyll under fotbladet. De hadde tenkt å ta mer, men bildene de hadde viste at det ikke var mer verk (da snakker vi her om verk/infeksjon i selve benstrukturen).

De nye bildene tatt her på Ahus i går viser imidlertid at infeksjonen har fortsatt å spre seg etter den første operasjonen, så de vil gå inn på nytt, og da ta kanskje hele tåa.

Det er på grunn av dette at de har blokket ut en blodåre i leggen. Hvis jeg har forstått det riktig har vi tre store blodårer som går ned gjennom leggen. Den ene hos meg er fullstendig ute av funksjon, helt tett, så har jeg en som fungerer delvis, og en som fungerer, men som hadde noen trange passasjer. De er disse passasjene de har utvidet.

Målet er at dette øker blodsirkulasjonen og på den måten, sammen med den intravenøse antibiotikaen, skal bidra til bedre heling av operasjonssåret.

Nå prøvde de riktignok det samme på høyrefoten i 2015, men måtte gi opp... 

Men infeksjonen var mindre - om enn høy - denne gangen, så vi får være positive! Båtturer skal det uansett bli en råd med - med en eller to proteser!

• Create New...