Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

7B7122F5-10D5-4958-B42C-8C212954FD7A.JPG.410b52d8e1165d75366f4fb5c65d23b7.JPG

Det er vel på tide å ønske dere alle et godt nytt år - eller som det står på bildet over - godt nytt båtår!

Det har dessverre ikke blitt noen flere båtturer på meg siden jeg kom hjem fra Sverige i begynnelsen av måneden. Jeg hadde litt lyst til å ta årets siste tur i dag, men jeg tar rett og slett ikke sjansen på grunn av føret! Ikke på sjøen, nå er det ganske pent og stille i motsetning til i natt, men fordi det er så glatt på landjorda at jeg ikke tar sjansen!

Jeg har tryna på glattisen like ved båthavna en gang før - da endte det med noen brukne ribbein og flere ukers sykemelding! Og på grunn av protesen er jeg nærmest som Bambi når jeg kommer på glatt underlag. Ille nok med to vanlige bein, verst med protese!

Og her på Nesodden (som så mange andre steder) er det helt tomt for strøsalt. I romjula har jeg i praksis nesten vært innestengt i leiligheten fordi det er så glatt utenfor at jeg ikke tok sjansen. I dag har jeg klart å komme meg til butikk og apotek med scooteren ettersom det har vært varmegrader et par dager på rad, men nå kommer kuldegradene igjen slik at den kommer til å spinne på isen og jeg ikke får brukt den.

Jaja, skal ikke på jobb før natt til tirsdag, så får håpe jeg har fått ordnet litt mer gangbar passasje til da, eller så blir det vel dagligvarer fra Oda og hjemmekontor...

Uansett, godt nytt år til alle på forumet og familiene deres! Jeg gleder meg til et langt og fint båtår i 2023, som forhåpentligvis har litt mindre dramatikk enn 2022, og desto rikere på fine opplevelser med båten!

Tusen takk for all støtte og hjelp og gode råd og tilbakemeldinger i 2022!

Pequod

Pequod

Det er vel på tide å ønske dere alle et godt nytt år - eller som det står på bildet over - godt nytt båtår!

Det har dessverre ikke blitt noen flere båtturer på meg siden jeg kom hjem fra Sverige i begynnelsen av måneden. Jeg hadde litt lyst til å ta årets siste tur i dag, men jeg tar rett og slett ikke sjansen på grunn av føret! Ikke på sjøen, nå er det ganske pent og stille i motsetning til i natt, men fordi det er så glatt på landjorda at jeg ikke tar sjansen!

Jeg har tryna på glattisen like ved båthavna en gang før - da endte det med noen brukne ribbein og flere ukers sykemelding! Og på grunn av protesen er jeg nærmest som Bambi når jeg kommer på glatt underlag. Ilel nok med to vanlige bein, verst med protese!

Og her på Nesodden (som så mange andre steder) er det helt tomt for strøsalt. I romjula har jeg i praksis nesten vært innestengt i leiligheten fordi det er så glatt utenfor at jeg ikke tok sjansen. I dag har jeg klart å komme meg til butikk og apotek med scooteren ettersom det har vært varmegrader et par dager på rad, men nå kommer kuldegradene igjen slik at den kommer til å spinne på isen og jeg ikke får brukt den.

Jaja, skal ikke på jobb før natt til tirsdag, så får håpe jeg har fått ordnet litt mer gangbar passasje til da, eller så blir det vel dagligvarer fra Oda og hjemmekontor...

Uansett, godt nytt år til alle på forumet og familiene deres! Jeg gleder meg til et langt og fint båtår i 2023, som forhåpentligvis har litt mindre dramatikk enn 2022, og desto rikere på fine opplevelser med båten!

Pequod

Pequod

Det har dessverre ikke blitt noen flere båtturer på meg siden jeg kom hjem fra Sverige i begynnelsen av måneden. Jeg hadde litt lyst til å ta årets siste tur i dag, men jeg tar rett og slett ikke sjansen på grunn av føret! Ikke på sjøen, nå er det ganske pent og stille i motsetning til i natt, men fordi det er så glatt at jeg ikke tar sjansen!

Jeg har tryna på glattisen like ved båthavna en gang før - da endte det med noen brukne/bristete ribbein og flere ukers sykemelding! Og på grunn av protesen er jeg nærmest som Bambi når jeg kommer på glatt underlag. Ilel nok med to vanlige bein, verst med protese!

• Create New...